Cbox
Promise me Magic
Personified animation roleplay
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
plot rules linkpartners faceclaim players characters

Deel
 Blanchet, Nora
Nora Blanchet

Nora Blanchet


Aantal berichten : 10

Character sheet
Character: Nyra
Status: defying gravity.
Quote: Would you wound your queen?

Blanchet, Nora Empty
BerichtOnderwerp: Blanchet, Nora   Blanchet, Nora Emptyvr mei 09, 2014 7:43 pm

NORA REGINA BLANCHET
"You mustn't confuse praise for license. Never lie to me."

Nyra, 31 years, december 27, Laurie Holden

▸ Nyra had altijd gehouden van macht. In de natuur overwonnen de sterksten nou eenmaal altijd, en Nyra? Nyra was zeker deel van die sterksten. Bij het uitkomen van haar ei was ze meteen al speciaal. Ze kwam namelijk uit tijdens een maansverduistering, waardoor een druppel van het maanlicht in haar veren verdween, en haar voor altijd met een prachtige laag witte veren bedekte.

Ze kwam al op jonge leeftijd terecht bij de Pure Ones, die goed voor haar zorgden. Ze vocht zichzelf naar een hogere positie, en werd uiteindelijk de partner van Metal Beak, de High Tyto. Ook kreeg ze de titel Ablah General bij Saint Aegolius, de 'school' voor jonge uiltjes die zij en haar man beheerden. Echt een school was het echter niet, en elke mogelijkheid van verzet werd in de kiem gesmoord door de uilen op jonge leeftijd te hersenspoelen. Saint Aegolius was deel van hun meesterlijke plan om de machtigste uilen in heel de Southern Kingdoms te worden. Nyra en Metal Beak waren al de Koning en Koningin van de Pure Ones, en zouden binnenkort die titel hebben over alle landen.

Alles ging volgens plan. Er werden honderden uilskuikens per dag naar Saint Aegolius gehaald en werden opgedragen om Flecks uit braakballen te pikken. De Flecks waren een belangrijk onderdeel van hun plan. Deze kleine stukjes metaal hadden namelijk een onbeschrijfbare kracht die inwerkte op de krop van een uil: het belangrijkste orgaan, voor sommigen zelfs even belangrijk als het hart. Met genoeg Flecks zouden de Pure Ones de Guardians gevangen kunnen nemen en regeerden zij over de uilenwereld.

Het ging echter anders dan gepland. Het lukte om de Guardians te vangen in de kracht van de Flecks, maar toen ging het mis - een groep van vier uilen, waar onder twee die eerder ontstnapt waren uit Saint Aegolius kwam roet in het eten gooien. Of eigenlijk in de Flecks, en bijna letterlijk ook nog: de leider van de vier, en kerkuil met de naam Soren, wist met een vlammend voorwerp de houders met Flecks dicht te laten slaan, waardoor de Guardians weer vrijuit konden vliegen. Vanzelfsprekend ontstond er toen een gevecht, een oorlog, en Nyra vloog voorop. Ondanks dat ze vrouwelijk was en bloedmooi, was ze een krachtige vechter en had ze er geen moeite mee om uil na uil uit te schakelen.

Nyra spotte haar man in gevecht met de heldhaftige Lyze of Kiel, en besloot hem een handje te helpen. Tenslotte waren haar Pure Ones sterk genoeg om de Guardians van zich af te houden, en zou het alleen maar in hun voordeel werken als ze Lyze konden doden. En alles ging perfect: het koppel had Lyze in hun klauwen, en ze stonden op het punt de zielige oude uil uit zijn lijden te verlossen, toen die vervelende kerkuil zich weer liet zien en alles door de war gooide. Nyra hield haar poot stevig op Lyze terwijl Metal Beak in gevecht raakte met Soren. Het leek er op dat haar geliefde zou overwinnen, toen plots alles omsloeg en de kerkuil de leiding overnam.

Doordat haar aandacht op het gevecht tussen de andere uilen was gevestigd, kreeg Lyze het voor elkaar om haar van zich af te gooien, recht van een klif af. Nyra landde pijnlijk op haar rug, maar kon van het stuk steen waar ze nu lag wel goed toekijken wat er gebeurde tussen Soren en Metal Beak.
Of ze dat echt had willen zien, vroeg ze zich na afloop af. Hoe hij het voor elkaar kreeg begreep ze niet, maar de strijd eindigde met Metal Beak die dood op de grond neerviel.

Een steek ging door haar hart. Haar geliefde, gedood door een uil die nauwelijks het nest uit was. Ze beval de Pure Ones om terug te trekken en het gevecht te eindigen. Zonder hun leider waren ze niets waard. hun gehele plan zou opnieuw uitgedacht moeten worden en aangepast, want hun voormalige leider was dood...
Nyra liet het niet zien, maar ze was er kapot van. Ze had het kunnen voorkomen. Ze had Soren meteen moeten doden.

De Pure Ones trokken zich terug en werden nooit meer terug gezien. Niet alleen omdat ze tijd nodig hadden om een nieuw plan te verzinnen om weer aan de top te komen, maar omdat hun andere leider, koningin Nyra, verdween. Voor de uilen waren het zware tijden, maar voor Nyra, die zich nu als mens Nora noemde, begon er een nieuw era.

▸ Nyra was een koningin die haar positie waardig was. Ze werd gerespecteerd voor haar kracht, haar schoonheid, en de keuzes die ze voor de Pure Ones maakte. Ze was een ijdele vogel met een zeer wisselend karakter. Zo gedroeg ze zich liefdevol bij degenen om wie ze gaf, maar gedroeg ze zich eerder koud en bitter naar ieder ander.
Nora is wat dat betreft niet heel anders. Ze is misschien iets minder koud naar onbekenden toe, omdat mensen veel argwanender zijn en haar veel sneller uit haar positie zullen ontdoen dan uilen. Nora is een vrouw die van macht houdt, en van mensen die macht hebben. Ze laat zich ook absoluut niet uit het veld slaan, maar slaat in plaats daar van anderen uit het veld, zodat zijzelf verder omhoog kan klimmen, naar een machtigere positie.
Nora is een vrouw vol verlangens. Ze verlangt naar macht, naar respect, en hoewel ze het niet snel toegeeft verlangt ze ook naar liefde. Na het grootste deel van haar tijd met Metal Beak te hebben doorgebracht, is het onwennig voor haar om er weer alleen voor te staan. Ze laat dit echter niet merken, omdat ze weet dat er mensen zijn die hier gebruik van gaan maken. Ze vliegt liever solo dan met een verrader.


NAAM - Nyra is niet bepaald een bekende naam in de mensenwereld, en hoewel het op zich wel zou kunnen heeft ze besloten een andere naam aan te nemen zodat ze minder snel door de uilen uit haar verleden herkend kan worden. Ze is slim genoeg om door te hebben dat zij niet de enige is die in deze wereld kan komen, en als er Guardians zouden kunnen komen zou dat voor haar weinig goeds betekenen - als ze haar oude naam had gehouden, tenminste. haar tweede naam, Regina, betekent 'koningin' en is een eerbetoon aan de titel die ze bij de Pure Ones had. Blanchet betekent 'wit' en slaat op de lichte kleur van haar veren, die voor een kerkuil erg bijzonder waren.
FACECLAIM - Voor Nyra wilde ik of een blondine, of een redhead, omdat dit de kleuren zijn die in haar veren voor komen. Eerst leek het er op dat ik voor redhead zou gaan, hoewel ik toch liever een blondine had gehad en toen bedacht ik me - Laurie Holden! Laurie Holden heeft, naast prachtig blond haar, gelaatstrekken die mij ontzettend aan Nyra doen denken. Ik zie iets strengs in haar gezicht, maar ook een vriendelijk glimlachje, wat natuurlijk goed van pas komt als je met kinderen werkt.
LEEFTIJD - Uilen hebben natuurlijk een andere leeftijd dan mensen, en ook omdat het niet bevestigd is hoe oud Nyra is is het moeilijk in te schatten hoe oud ze zou zijn als mens. Ze moet volwassen zijn, maar niet oud. In de boeken schat ik haar een jaar ouder dan Soren en de rest, die jongvolwassen zullen zijn in Realiteit, dus heb ik er voor gekozen om Nora 31 jaar te maken.
JOB – Nora is onderdirectrice van de school in Realiteit. Ze beheert het middelbare school deel met kinderen van ongeveer 12 t/m 18 jaar. Ze kan hier helaas de kinderen niet hersenspoelen, omdat de mensen in Realiteit dan dingen gaan vermoeden, maar kan zo wel in de gaten houden wat de kinderen hier wel en niet mee krijgen. Zelf geeft ze geen les. Ze is meer een toezichthouder, beide van administratie en van wat er in de school gebeurt, en als er iets mis is met een leerling zal deze naar haar verwezen worden.


▸ Nyra is een van de mensen die haar geheugen wel heeft gehouden. Ik vind dit beter werken voor haar karakter omdat haar keuzes dan wat logischer zijn. Ook krijgt ze hiermee een doel in haar leven om na te jagen: het vinden van voormalige Pure Ones. Het zou ook een aanleiding kunnen zijn om te zoeken naar een weg terug naar de geanimeerde wereld.
Door haar verleden als uil, komt het wel eens voor dat ze de kinderen kuikens noemt, of andere uilachtige termen in haar zinnen verwerkt. Ook komt het wel eens voor dat ze moeite heeft met haar ogen onder controle te houden, die ze als uil niet in hun kassen kon draaien, en met het hebben van handen en voeten in plaats van vleugels en klauwen.

IC Post 1 t/m 4 & 5 {Anna Kjellberg}
In case you're wondering waarom er geen acceptatie post op dit topic zit, dat is omdat ik op het moment van plaatsen de enige admin ben. c:


Terug naar boven Ga naar beneden
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Promise me Magic :: out of character :: to come alive :: accepted-