Cbox
Promise me Magic
Personified animation roleplay
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
plot rules linkpartners faceclaim players characters

Deel
 Begining of a new adventure
Olaf Luna

Olaf Luna


Aantal berichten : 46
Leeftijd : 28
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Character: Olaf
Status: -
Quote: Hi, everyone. I'm Olaf and I like warm hugs!

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptyzo sep 21, 2014 5:45 pm




Hij zat nog steeds zielig op zijn bed, waar hij wakker op werd. Voor dat die opstond liet hij zich eerst nog naar achteren vallen. Hmpf hij zal er maar in moeten geloven dat hij nu een mens was. En dat er niks meer aan te veranderen was.De enigste vraag wat in hem om ging of dit wel echt zijn huis en kamer was, of dat die misschien nog samen met iemand woonde. Met een diep zucht stond hij op en liep naar de deur van zijn kamer. Toen die hem open deed riep die eerst “Hallo? Is daar iemand?” maar geen gehoor. Hij ontdekte rustig het huis, die best klein was. Het had een badkamer, wc, keuken, woonkamer en dan zijn eigen slaapkamer. Een echte een mans woning dus, dacht hij. Toen die de voordeur uit loopte zag hij dat die hoog was. Olaf schrokte even en durfde niet bij de reling te komen. Hij sloot de deur achter zich dicht en deed het sleuteltje in zijn broek zak en liep zo dicht mogelijk tegen de kant van de muren en ramen. Hij kwam bij de hal er was een trap en een lift, Olaf nam geen risico’s en nam de trap.

Eenmaal beneden gekomen te zijn en de flatgebouw uit gelopen te zijn. Begon die na te denken waar die eens heen zal gaan lopen. Hij besloot om naar Rechts te gaan. Hij liep langs nog meer huizen en flatgebouwen. Olaf begon zich nu toch af te vragen of deze mensen hier op straat het zelfde had mee gemaakt als hem of niet. Nog steeds hoopte hij om Anna en Elsa hier tegen te komen. Tuurlijk wilt hij Kristoff ook wel tegen komen, om hem te zegen dat die Sven veel pijn gedaan heeft, maar goed.

Na een tijdje gewandeld te hebben kwam die in een winkelstraat terecht. Gelukkig was het een lang rechte weg dus de weg terug zal Olaf wel terug vinden. Op zich best handig dat die de winkelstraat gevonden had, kon die even kijken wat hier allemaal was.
Hij zag een cafeetje en merkte opeens dat die best wel dorst had en zijn blaas moest legen. Olaf deed de deur open en stapte het cafe binnen. Er zaten allemaal mensen aan een tafeltje gezellig te praten met iemand of alleen met een laptopje te werken, tenminste daar ging hij van uit. Hij liep naar een tafeltje bij het raam en pakte de menu kaart wat op tafel lag. Water was misschien nu wel goed genoeg voor hem, aangezien hij de anderen dranken nog niet echt goed kende. Hij keek even of hij een serveerster zag lopen. Hij zag een jonge dame lopen met blond haar. Hij keek even of hij het naam bordje kon lezen van en hij las 'Elsa'. ‘Esla’ zij hij zachtjes “Oh my god Elsa?” zei hij daarna hard op. Vergetend dat het misschien niet de Elsa was wat hij dacht dat ze was. Niet bij nadenkend dat er meerdere mensen hier zouden zijn.


Terug naar boven Ga naar beneden
Elsa Kjellberg
Admin
Elsa Kjellberg


Aantal berichten : 71
Leeftijd : 27
Woonplaats : Arendelle

Character sheet
Character: Queen Elsa of Arendelle
Status: Gezond
Quote: Conceal, don't feel, don't let them know.

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptyzo sep 21, 2014 7:03 pm

Waarom? Dat was de vraag die steeds door Elsa heen ging. Waarom had ze het ooit een goed idee gevonden om te solliciteren als serveerster? Goed met mensen was ze niet. Goed in het alledaagse leventje was ze al niet. Ze was goed in het wegkwijnen op haar kamer elke dag. Dat was wat ze al die jaren getraind had. Maar onder de mensen zijn? Dat was misschien niet geheel nieuw meer voor haar, maar ze moest er nog steeds erg aan wennen. Het was ook vreemd om een zachtaardige “Pardon mevrouw?” te horen telkens wanneer ze werd aangesproken, want in het algemeen hoorde ze zoiets niet en al helemaal niet het woord ‘mevrouw’. Natuurlijk, ze was van adel – een koningin zelfs, maar menselijk contact was nog altijd heel erg buitenaards voor haar.
Elsa pakte het dienblad van de bar op en liep met trillende handen naar de juiste tafels om het bestelde drinken af te leveren. Inmiddels was ze wel goed geworden in het onthouden van de bestellingen en wist ze het zonder moeite op de juiste tafel te zetten, maar het lopen met een dienblad ging haar nog altijd niet geweldig goed af. Ze was bang dat mensen haar scheef aan gingen kijken op de manier hoe ze ermee liep; de manier hoe ze zelf liep. De dingen die ze deed. Ze had gewoon de angst dat alles wat ze deed niet goed genoeg was. Hoe had ze ooit deze baan gekregen? Eigenlijk wist ze dat wel. Ze had zich tijdens het interview compleet anders gedragen dan hoe ze in werkelijkheid was en haar baas had dat natuurlijk gezien als goede eigenschappen voor in de horeca.

Hoe was ze er eigenlijk überhaupt op gekomen om dit baantje te willen? Ze had het geld nodig, maar ze had net zo goed iets anders kunnen kiezen. Oh well, ze moest het maar volhouden. Niet voor haar, maar voor Anna. De gedachte aan haar jonge zusje maakte haar ietwat verdrietig. Anna was nog steeds haar geheugen kwijt – hoewel ze Elsa niet meer compleet scheen te wantrouwen. Anna zat zelfs vaker op het terrasje of hier binnen in het café wanneer haar oudere zus aan het werken was. De redhead vermaakte zich dan vooral met het inkleuren van bepaalde tekeningen of kleurplaten. Ze had zelfs een eigen tekening voor Elsa gemaakt en hoewel de tekenkunsten van Anna niet echt geweldig waren, had Elsa hem toch opgehangen aan haar koelkast. Het was een tekening van hun twee samen en dat betekende toch veel voor de blondine – zeker in deze periode.
Helaas voor haar was Anna er vandaag niet. Misschien maar beter ook, want normaal gesproken had ze de neiging om meer aandacht aan haar jonge zusje te schenken dan aan de klanten. Gelukkig had haar baas hier wel begrip voor, maar tikte haar af en toe toch wel op haar vingers wanneer hij vond dat ze meer op de klanten moest letten. Nu Anna er niet was, werkte Elsa met flink wat meer anxiety – maar ze was nu tenminste volledig geconcentreerd op haar werk. Zodra ze al de glazen op haar dienblad had rondgebracht en alle lege weer had opgehaald, keerde ze terug naar de bar om de gebruikte glazen daar te dumpen. Het was op dat moment dat er een nieuwe klant naar binnen kwam.

In eerste instantie wilde Elsa even plaats nemen op een kruk om zelf even te gaan zitten, maar haar collega achter de bar vertelde haar dat ze toch zijn bestelling moest opnemen. Met wat tegenzin liep de blondine naar de tafel toe en haalde haar kleine kladblokje met pen tevoorschijn, proberend vriendelijk te glimlachen. Zelfs na al die tijd wist ze nog niet precies hoe dat werkte. Voor ze echter kon vragen wat de jongeman wilde, had hij zijn mond al geopend en haar naam gezegd. Fronsend volgde de blondine zijn blik naar haar naamplaatje en keek toen weer terug naar de klant. “Uhm... Ja?” bracht ze vertwijfeld uit. “Dat ben ik?” voegde ze eraan toe. Ze besefte zich echter al snel dat ze zich niet echt als een gastvrouw gedroeg en rechtte haar rug vrijwel meteen. “Kan ik u soms ergens mee helpen?”
Terug naar boven Ga naar beneden
Olaf Luna

Olaf Luna


Aantal berichten : 46
Leeftijd : 28
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Character: Olaf
Status: -
Quote: Hi, everyone. I'm Olaf and I like warm hugs!

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptyzo sep 21, 2014 7:21 pm




De blondine was naar zijn tafel gelopen, toen ze er stond pakte ze haar kladblokje om zijn bestelling op te nemen. Nadat hij haar naam zei keek ze een beetje fronzend haar aan en keek naar haar naam plaatje en begon een beetje te twijfelen. “Uhm...Ja?” zei Elsa eerst “Dat ben ik?” vervolgde ze verder.Olaf bedacht even dat zij hem natuurlijk in eerste instantie niet zal herkennen. Niet dat hij Elsa meteen herkende aan haar uiterlijk, maar dan nog. “Ik ben het!” riep hij iets te enthousiast. Hoe dom kon hij zijn dacht hij, nu weet ze toch nog steeds niet we hij is. “Ik ben Olaf,” vertelde hij. Eigenlijk wou hij ook nog vertellen dat die van warme knuffels hield, maar mocht ze het nog niet begrijpen. Dan kon hij altijd die quote van hem gebruiken. “Kan ik u soms ergens mee helpen?” vroeg ze even later. “Ehm ja, is Anna hier ook?” vroeg hij nieuwsgierig. Niet aan nagedacht dat de blondine eigenlijk bedoelde wat hij wou drinken. “Ik lus wel een glas water, maar eerst ga zitten,” zei Olaf, terwijl hij opstond en als een ware gentleman de stoel ze neer zette. Zo dat de Elsa op de stoel kon zitten en hij hem voorzichtig nog voor haar kon aanschuiven.



Terug naar boven Ga naar beneden
Elsa Kjellberg
Admin
Elsa Kjellberg


Aantal berichten : 71
Leeftijd : 27
Woonplaats : Arendelle

Character sheet
Character: Queen Elsa of Arendelle
Status: Gezond
Quote: Conceal, don't feel, don't let them know.

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptyzo sep 21, 2014 7:52 pm

De enthousiaste uitbarsting van de man begreep ze niet zo één, twee, drie. Ik ben het? Dat gaf haar nog niet genoeg info en voor zover zij wist kende ze alleen Anna in deze wereld. Niet dat ze thuis veel mensen kende. Anna was meer het sociale type die bijna elke naam van het personeel wist – als het al niet alle namen waren. Elsa bleef even stil, niet precies wetend wat ze moest zeggen, en staarde ietwat droog naar de jongeman aan tafel. Pas toen hij zijn naam vrijgaf, besefte Elsa tegen wie ze nou eigenlijk stond te praten. Olaf. Haar kladblok en pen vielen bijna uit haar hand, maar die wist ze nog net te redden met haar snelle reflexen. Niet dat ze zichzelf kon redden van haar geklungel, want waarschijnlijk hadden buiten Olaf nog een aantal andere klanten kunnen zien dat ze haar spullen liet vallen. “O-Olaf...?” reageerde ze ademloos. De laatste keer dat ze hem had gezien, was in het ijskasteel. Dat was eigenlijk de enige keer dat ze hem had gezien, buiten de levenloze sneeuwpop die hij in haar jeugd was. Olaf vroeg toen waar Anna heen was. “Anna is niet hier vandaag, maar misschien dat ze morgen wel met me meekomt,” vertelde ze. Ze dacht dit keer niet eens na over het feit dat Olaf eigenlijk een vreemde was. Voor haar was hij dat niet eens. Zij had hem immers gecreëerd; leven geschonken. Ze was zijn schepper en hij haar creatie. Eigenlijk een best vreemde gedachte, als je naging.

Olaf vertelde toen dat hij wel een glas water wilde, maar dat zij eerst moest gaan zitten. Hij pakte zelfs een stoel erbij voor haar. Elsa glimlachte bescheiden en hield met moeite een giechel binnen. “Het spijt me Olaf, maar ik ben aan het werk. Ik kan wel even een kleine pauze vragen, maar ik kan niet lang blijven,” legde ze uit. Ze stopte haar kladblokje met pen weg, aangezien ze een glas water wel kon onthouden, en maakte toen aanstalten om terug naar de bar te lopen. “Wacht hier,” sprak ze tegen hem, waarop ze voor een moment verdween en aan haar collega doorgaf dat ze een kleine pauze nam. Vervolgens schonk ze twee glazen water in en liep terug naar Olafs tafeltje, waar ze plaatsnam op de stoel die hij voor haar had gepakt. “Asjeblieft,” mompelde ze zodra ze één glas water bij hem neerzette en de ander bij zichzelf. Normaal gesproken was ze wat meer teruggetrokken naar mensen toe, maar daar had ze minder last van bij Anna en schijnbaar nu ook Olaf. Misschien omdat ze Olaf nooit pijn had kunnen doen met haar gave – juist meer een positief iets. “Je ziet er... Heel anders uit,” merkte ze op. Ze wilde niet echt captain obvious spelen, maar het was misschien een goede opening van een kort gesprek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Olaf Luna

Olaf Luna


Aantal berichten : 46
Leeftijd : 28
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Character: Olaf
Status: -
Quote: Hi, everyone. I'm Olaf and I like warm hugs!

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptyzo sep 21, 2014 9:35 pm




Zoals Olaf al dacht begreep ze nog steeds niet helemaal, nadat hij zei dat hij het was. Wat eigenlijk best logisch was, maar gelukkig toen hij zijn naam vertelde, wist ze wie hij was. Aangezien het meisje haar kladblok en pen liet vallen. Hij had niet verwacht dat het zo schrikwekkend kon zijn om hem weer te zien maar goed. Naja misschien wel, aangezien hij een mannen lichaam heeft gekregen en Elsa hem eng en lelijk vond of gewoon een knappe man. “Hoi,” zei hij vrolijk terug “Sorry, dat ik je misschien liet schrikken,” zei hij verontschuldigend. Op de vraag waar Anna is kreeg hij terug dat ze misschien morgen ook hier zal zijn. “Ow echt! Dus Anna is ook hier. Werkt ze dan ook hier?” vroeg hij vrolijk. Toen hij vanochtend wakker werd in deze wereld, had hij nooit verwacht dat hij Elsa snel zou tegen komen en dan kwam hij morgen ook nog eens Anna tegen. Dat hij de meiden nu eindelijk terug gevonden had vond die het eigenlijk niet meer zo erg hier. Langs het feit dat die zijn schattige sneeuwlichaam miste en zijn rendier vriend Sven.

“Het spijt me Olaf, maar ik ben aan het werk. Ik kan wel even ene kleine pauze vragen, maar ik kan niet lang blijven,” vertelde Elsa. Olaf begon er triest door te kijken en hoorde de blondine nog ‘wacht hier’ zeggen en weer weglopen. Hij liep met een hangend hoofd naar zijn stoel toe. Vond hij eindelijk iemand hij kende, had ze geen tijd voor hem. Hij zette zijn ellebogen op tafel en liet zijn hoofd op zijn handen rusten. Hij bleef zo zitten toen de blondine weer terug kwam en voor hem ging zitten en voor haar zelf en hem een glas water had gepakt. “Dankje,” reageerde Olaf terug, terwijl hij een slok nam van zijn water. Hij zette de glas terug zette hij hoorde Elsa zeggen “Je ziet er... Heel anders uit,” Olaf keek weer eventjes sip en zei “Ja, helaas wel. Maar jij ziet ook niet meer helemaal het zelfde uit.”Hij dacht even terug op het moment, dat hij de meiden kwijt was en dacht dat hij iets verkeerds gedaan had. “Werden jullie ook hier opeens wakker?” vroeg hij nieuwsgierig. In de hoop dat het waar was en dat de meiden niet hier gegaan zijn zonder hem. Om van hem af te zijn, niet dat hij hun daar voor in zit, maar dan nog je weet het niet.



Terug naar boven Ga naar beneden
Elsa Kjellberg
Admin
Elsa Kjellberg


Aantal berichten : 71
Leeftijd : 27
Woonplaats : Arendelle

Character sheet
Character: Queen Elsa of Arendelle
Status: Gezond
Quote: Conceal, don't feel, don't let them know.

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptyzo sep 21, 2014 10:40 pm

Tot haar verbazing verontschuldigde Olaf zich voor de plotselinge hereniging. Elsa schudde lichtjes haar hoofd en vertelde dat het wel goed zat, want hij kon er immers niks aan doen dat zij ervan was geschrokken. Toen hij vroeg of Anna hier ook werkte, schudde ze wederom haar hoofd, dit keer in een ontkennend gebaar. “Nee, Anna werkt hier niet,” reageerde ze enkel, voor ze verdween om het drinken te halen.
Olaf bedankte haar toen ze zijn glas water voor hem neerzette en even vroeg ze zich op dat moment af of hij wel geld op zak had. Hij moest immers net zo goed betalen voor zijn drinken, maar was hij zodanig lang in Realiteit dat hij de principes van deze wereld wel begreep? Desnoods betaalde zij wel voor hem, daar niet van, maar durfde ze dat wel te vragen? Zij was eigenlijk ook niet gewend om voor kleine dingetjes te betalen, want ze was een koningin. Niet dat ze haar macht altijd misbruikte maar ze had nooit iets nodig gehad – ze kreeg het eigenlijk altijd van het volk of van haar ouders. Het was dus heel erg wennen voor haar om alles zelf te moeten betalen; al helemaal omdat ze geen geld had en het met een heel stuk minder moest doen dan in Arendelle.

Olaf vertelde dat zij ook niet meer hetzelfde was als eerst. Ze knikte instemmend; alleen kon ze niet zeggen dat ze hier mee had gezeten toen ze net in Realiteit aankwam. “Het was wel even wennen aan mijn nieuwe uiterlijk, maar echt vervelend vind ik het niet,” sprak ze tegen de jongeman. Elsa had zichzelf nooit lelijk gevonden of echt haar uiterlijk gehaat – but then again, veel aandacht had ze daar nooit aan besteed. Natuurlijk, als ze zich koninklijk moest kleden voor een bijzonder iets, dan deed ze dat ook wel; maar verder besteedde ze niet ontzettend veel aandacht aan haar uiterlijk. Ze hield in Realiteit wel de laatste mode bij en probeerde zich daar naar te kleden als ze er het geld voor had. Bovendien vond ze zich hier ook helemaal niet lelijk of iets. En nu ze erover nadacht, zag Olaf er ook niet verkeerd uit. Oké, hij was dan misschien geen schattige sneeuwpop meer, maar hij zag er nog altijd knuffelbaar uit.
“Werden jullie hier ook opeens wakker?” vroeg de man toen. Elsa schrok op, betrapte zichzelf er eindelijk op dat ze naar zijn ongeschoren baard aan het staren was en schopte zichzelf mentaal hiervoor. De schaamte kwam inmiddels met vloedgolven aanzetten. “U-Uhm, ja,” reageerde ze vlug. Vervolgens dacht ze meer na over haar antwoord. “Ik werd wakker zonder mijn ijskrachten... En Anna werd wakker zonder haar geheugen. Ze heeft langer dan een week in het ziekenhuis hier gelegen, omdat ze nog vrij lang buiten bewustzijn bleef.” Elsa deed ontzettend haar best om niet bezorgd te klinken, maar ergens wist ze al dat ze faalde. Anna betekende veel te veel voor haar om dit te proberen te verbergen. “Ze herinnert zich nog steeds niet veel – nog niet eens dat ze een prinses is en niet van deze wereld komt. Ik heb haar moeten vertellen dat we niet van adel zijn en dat jij een pop bent waar we vroeger mee speelden, want ze wilde de waarheid niet geloven...” Zelfs na al die tijd deed het nog pijn om hieraan te moeten denken.

“Ze herinnerde zich wel namen. Al jullie namen. Ik weet niet wie Kristoff en Sven zijn, maar die herinnerde ze zich ook. Het bleef alleen bij namen.” Elsa wist niet of Olaf iets had aan deze informatie, maar als hij Anna morgen wilde zien, dan moest hij wel weten hoe hij met haar geheugenverlies om moet gaan. “Ik weet niet hoe ze gaat reageren als ze jou morgen ziet. Zeker niet omdat ik haar verteld heb dat jij een pop bent waar we vroeger mee speelden, omdat ik niet dacht dat we jou nog zouden zien. Zeker niet in menselijke vorm... En ik raakte ook een beetje in paniek...” Met pijn en moeite wist ze dezelfde paniek binnen te houden. Weg te duwen. Ze voelde zich nog altijd onzeker en hulpeloos bij de situatie waar ze zich in verkeerde met Anna. Ergens hoopte ze dat het bij het terugvinden van Olaf bleef. Dat ze Hans niet onder ogen hoefde te komen. Ze zag het namelijk niet zitten om haar zusje te moeten afgeven aan die vent in deze staat. “Hoe lang ben jij hier eigenlijk?” besloot ze toen maar aan de jongeman te vragen, om interesse in hem te tonen. Die had ze immers ook wel. Voorzichtig nam ze een ietwat grote slok van haar water en richtte haar blauwe ogen toen op Olaf.
Terug naar boven Ga naar beneden
Olaf Luna

Olaf Luna


Aantal berichten : 46
Leeftijd : 28
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Character: Olaf
Status: -
Quote: Hi, everyone. I'm Olaf and I like warm hugs!

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptyma sep 22, 2014 10:14 am




Elsa vertelde dat ze moest wennen aan haar uiterlijk, daar kon Olaf zich wel bij instemmen. Hij moest zelf ook nog wennen aan zijn enigenlichaam. Hij vond het zelf wel vervelend, hij was nu veel groter dan eerst en als zijn hoofd nu er afgetrapt zal worden dan zal die nu wel echt dood zijn helaas. Op de vraag of hun hier ook wakker werden kreeg hij een “u-umh, ja,” terug. Blijkbaar was het meisje ergens door afgeleid, maar door wat. Dat vroeg hij zich af. Elsa vertelde over wat met hun gebeurd was toen ze hier kwam. Hij schrok een beetje wat er met Anna was gebeurt. “Krijgt ze haar geheugen nog wel helemaal terug,” vroeg Olaf bezorgt. Het verbaasde hem eigenlijk niks dat Elsa haar ijs kracht kwijt was. Aangezien Olaf zijn sneeuwlichaam kwijt was. “Dus ze zal me niet meer herkennen,” zei Olaf triest, toen hij hoorde dat Anna niet geloofde dat hij leefde en dat ze ook niet geloofde dat hun van adel was.

Ze vertelde wel dat ze namen herinnerde, maar Elsa wist zelf niet wie Kristoff en Sven waren. “Kristoff is een ijshakker en Sven is zijn rendier. Anna ontmoete hun toen ze op zoek waren naar jou,” vertelde Olaf. Ook vertelde ze dat ze niet zou weten hoe Anna op haar zal reageren, aangezien ze denkt dat hij een pop is en ze niet had verwacht dat ze hem nog ooit zouden zien. Het maakte Olaf wel een beetje triest wat die allemaal hoorde. Olaf kreeg het gedachte dat hij misschien beter niet Anna kon zien of een andere naam moest gebruiken dan. Het was misschien beter om dit allemaal te bespreken met de blondine in plaats van dat die het opkropt. Hij werd uit gedachte gehaald door de vraag van hoe lang hij hier was. “Ehm sinds vanochtend,” reageerde hij. “Is het wel verstandig om dan met Anna af te spreken? Of is het slim om dan een andere naam te gebruiken?” vroeg Olaf een beetje onzeker.



Terug naar boven Ga naar beneden
Elsa Kjellberg
Admin
Elsa Kjellberg


Aantal berichten : 71
Leeftijd : 27
Woonplaats : Arendelle

Character sheet
Character: Queen Elsa of Arendelle
Status: Gezond
Quote: Conceal, don't feel, don't let them know.

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptyma sep 22, 2014 12:26 pm

Olaf stelde een heel belangrijke vraag – eentje die Elsa zich eigenlijk ook wel afvroeg. Ze besloot hem maar te vertellen wat de artsen tegen haar hebben gezegd, maar meer dan dat kon ze ook niet voor hem aangeven. “Eerlijk gezegd... Weet ik het niet, Olaf. De artsen zeggen van wel, maar het heeft veel tijd nodig. Ik moet geduldig zijn en afwachten; Anna helpen met zoveel als ik kan en zij nodig heeft,” gaf ze eerlijk toe. “Het kan een paar weken of maanden duren, maar het kan net zo goed jaren zijn.” De blondine had zichzelf voorgenomen om positief te denken. Dat ging alleen moeilijk als de harde feitjes in haar hoofd bleven zweven en ze die nu weer hardop moest herhalen. Wellicht was ze Anna wel voorgoed kwijt zoals ze de roodharige gekend had. Elsa mocht eigenlijk van geluk spreken dat ze nog gewoon Anna was gebleven. De trieste opmerking van de jongeman ontging haar niet en ergens wilde ze vertellen dat ze wist hoe hij zich voelde, want Anna had haar eerst ook niet herkend, maar dat voelde gewoon niet goed om te doen. Daarom besloot ze maar luchtig te reageren. “Dat deed ik eerst ook niet, want je lijkt niet echt meer op de sneeuwpop die we vroeger maakten – Je houdt toch wel nog van warme knuffels, hè?” Een kleine glimlach doorbrak het ijs, al was het maar voor een klein moment. Elsa besloot haar glimlach snel te maskeren door een slok van haar water te nemen.

Kristoff was een ijshakker? Hoe had ze hem nou weer ontmoet? En Sven was een rendier. De blondine wist dat Anna vreemde vrienden maakte, maar dit vond ze toch wel extra vreemd. Niet dat ze haar zusje erop kon afrekenen, aangezien ze hen ontmoet had omdat ze naar haar aan het zoeken was. Olaf vertelde vervolgens dat hij sinds vanochtend in Realiteit was. Dat was niet zo heel lang. Dan begreep hij compleet niks van deze wereld – laat staan het betalen van goederen. Oké, dit had hij waarschijnlijk ook gemoeten als hij een mens in Arendelle was geweest, maar hij was een sneeuwpop. Een Koninklijke nog wel. “Als je wilt, kan ik na mijn werk wel het één en ander uitleggen over deze wereld? Ik weet zelf ook niet veel, maar het is in ieder geval iets,” stelde ze aan hem voor. Zelf had ze het immers vervelend gevonden dat ze het allemaal in haar eentje mocht uitzoeken en opknappen in deze wereld. Anna was niet bepaald een grote hulp; hoewel die natuurlijk ontzettend haar best deed om haar steentje bij te dragen. Elsa waardeerde dat wel aan haar zusje. “Ik denk dat Anna je hoe dan ook toch wel wilt ontmoeten. We hoeven niet helemaal te liegen?” reageerde ze op zijn eigen voorstel. “Je kan je eigen naam gewoon behouden. Ik zeg wel dat je een oude vriend bent, die toevallig dezelfde naam heeft als de pop van vroeger, waar we ontzettend veel grapjes over hebben gemaakt.” Knipogen deed ze niet. Ze legde echter wel een overduidelijke hint in haar zin, die aangaf dat ze bedoelde dat dit een leugentje om bestwil was. Wat dat betreft was ze best goed in het improviseren tot nu toe. Ze had eigenlijk nooit gedacht dat ze dit zou kunnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Olaf Luna

Olaf Luna


Aantal berichten : 46
Leeftijd : 28
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Character: Olaf
Status: -
Quote: Hi, everyone. I'm Olaf and I like warm hugs!

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptyma sep 22, 2014 3:53 pm




Elsa verteld wat zij allemaal wist over de geheugenverlies van Anna, hij luisterde aandachtig en stillig naar. Hij hoopte maar dat het een paar weken zal duren voor haar en niet jaren. “H-hoe lang zijn jullie hier dan al?” vroeg Olaf voorzichtig. Aangezien Anna nog een tijdje in het ziekenhuis gelegen nog toen ze hier aan kwamen. Stiekem kon Olaf het wel weten, maar misschien zat er wel iets van tijd verschillen hier. Elsa reageerde op zijn vraag of Anna hem nog herkende, maar vertelde dat zij hem eerst ook niet herkende. “Dat is waar,” zei Olaf, daar had hij even niet over na gedacht. “Tuurlijk hou ik nog van warme knuffels,” vervolgde hij vrolijk en ging weer recht op zijn stoel zitten en nam net zoals Elsa een slok van zijn water.

“Als je wilt, kan ik na mijn werk wel het een en ander uitleggen over deze wereld? Ik weet zelf ook niet veel, maar het is in ieder geval iets,” zei Elsa. Olaf vond het fijn dat ze het aan bevoolde, want zijn buik gaf een raar gevoel. Het gevoel of hij leeg was of zo gokte hij. Alleen hij wist niet goed wat hij er tegen moest doen. “Ja dat zal fijn zijn,” zei Olaf. “Trouwens mijn buik voelt raar, tenminste ik denk dat het mijn buik is,” vervolgde hij er achter na, terwijl hij over heen wreef en vragend naar keek.
Elsa vertelde dat Anna hem wel wilde ontmoeten, maar dat ze niet hoefde te liegen. Hij kon zijn naam ook houden, maar ze gingen zeggen dat hij een oude vriend van hun was met toevallig de zelfde naam als de sneeuwpop waar ze mee speelde. Olaf knikte instemmend toe, alleen zou op moeten passen dat die geen standaard Olaf dingen zal zeggen.



Terug naar boven Ga naar beneden
Elsa Kjellberg
Admin
Elsa Kjellberg


Aantal berichten : 71
Leeftijd : 27
Woonplaats : Arendelle

Character sheet
Character: Queen Elsa of Arendelle
Status: Gezond
Quote: Conceal, don't feel, don't let them know.

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptyma sep 22, 2014 9:31 pm

De vraag hoe lang zij en Anna hier al waren zat er natuurlijk al aan te komen. Het kwam dan ook niet als een verrassing voor Elsa dat het gesteld werd. “Een flink aantal weken toch wel al,” reageerde ze daarom vrij snel. Ze dacht nog even na en liet haar blik toen op Olaf vallen. “Ik heb de tel niet echt bijgehouden, maar we zijn hier al een tijdje. Lang genoeg om orde op zaken te stellen, in ieder geval.” Het was een flink karwei geweest om alles te regelen. Elsa had het zelfs vaak willen opgeven, omdat het haar gewoon teveel werd. Best wel meelijwekkend van een koningin om zo te denken. Als ze het voor zichzelf al niet kon regelen, hoe moest het dan met haar koninkrijk? De gedachte aan Anna zette haar echter altijd aan het werk – soms zelfs nog harder dan ze voorheen had gedaan. Ze deed dit allemaal voor haar kleine zusje. Die gaf haar kracht en levenslust in Realiteit. In Arendelle was ze continu bang geweest dat ze het meisje zou pijnigen met haar ijskracht, maar hier was het anders. Hier kon dat niet. Helaas gooide er dit keer iets anders roet in het eten, maar langzaam en zeker kwamen ze er wel. Voorzichtig bloeide die zussenband opnieuw tussen hun op. Althans, dat gevoel had Elsa dan. Olaf was gelukkig nog Olaf; of zo stelde ze zich Olaf in ieder geval voor. Lang voor het ‘ongeluk’ gebeurde had ze hem niet gezien. Het feit dat hij van warme knuffels hield, zelfs in deze wereld, zorgde er echter voor dat de blondine er honderd procent zeker van was dat dit de geliefde sneeuwpop was.

Haar voorstel beviel de jongeman wel. Godzijdank, want Elsa was nou niet bepaald een zeker persoon over de dingen die ze zei. Al helemaal niet als ze iemand wilde helpen en die hulp werd afgeslagen. Dan kreeg ze het gevoel dat ze niet goed genoeg was en dat had een ernstig negatief effect op haar. Sowieso omdat ze niet vaak buiten kwam, hoewel dat in Realiteit nu toch wel anders was. “Je buik?” vroeg Elsa fronsend, zodra Olaf had bekend dat zijn buik ‘raar’ deed. Wat dat dan ook mocht betekenen. “Hoe bedoel je raar? Doet het pijn?” vervolgde ze bezorgd. Hij had toch niet een buikgriep of iets opgelopen, of wel? Hij kon nu immers ook de kou voelen, net als haar, en dus ook ziektes oplopen. Dat was nog iets waar Elsa aan moest wennen. Voorheen deed de kou haar absoluut niets, maar hier in Realiteit wel. Ze wist niet of het kwam omdat ze haar krachten kwijt was of omdat ze zich in een andere wereld bevond, maar fijn vond ze het zeker niet. De blondine keek van Olafs buik terug naar Olaf. “Of voelt het leeg?” stelde ze wederom een vraag, nadat ze zich besefte dat hij wellicht ook honger kon bedoelen. Een sneeuwpop at immers nooit, dus dat concept was hem misschien ook geheel ontgaan. Bovendien zei hij dat hij vanmorgen aangekomen moest zijn in Realiteit. Waarschijnlijk had hij nog niks gegeten om de eerder genoemde rede. Als dat zo was, dan zou ze hem toch snel iets te eten moeten geven... Van haar zuurverdiende geld.
Terug naar boven Ga naar beneden
Olaf Luna

Olaf Luna


Aantal berichten : 46
Leeftijd : 28
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Character: Olaf
Status: -
Quote: Hi, everyone. I'm Olaf and I like warm hugs!

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptywo sep 24, 2014 8:38 pm




De blondine vertelde dat ze hier al lang waren, ze had de tel niet bij gehouden. Wat Olaf wel kon begrepen door wat er met haar zusje aan de hand was. Waarschijnlijk door dat Anna niks meer wist, was het voor Elsa extra moeilijk geweest om hier de wereld te leren kennen. Aangezien ze niet beter wist dan dat ze koningin was en nu gewoon in een cafe aan het werk is. Hij had best geluk mee dat die op zijn eerste dag haar al tegen kwam, was er tenminste iemand de hij kende en ook iemand die deze wereld aan hem uit wou leggen.

Elsa begon bezorgend vragen te stellen over zijn buik wat er aan de hand was. ‘pijn? Nee pijn was het niet,’ dacht Olaf. Hij bleef maar zielig naar zijn buik kijken en bleef er over heen wrijven niet dat het hielp maar goed. Hij keek het meisje aan “Ja, het voelt leeg. Wat betekent dat dan?” vroeg hij met een blik of dat er een nieuwe wereld voor hem open ging. Hij pakte maar zijn glas en dronk het leeg. Wat niet echt een slim plan was, want het maakte de lege gevoel alleen maar erger.



Terug naar boven Ga naar beneden
Elsa Kjellberg
Admin
Elsa Kjellberg


Aantal berichten : 71
Leeftijd : 27
Woonplaats : Arendelle

Character sheet
Character: Queen Elsa of Arendelle
Status: Gezond
Quote: Conceal, don't feel, don't let them know.

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptyvr sep 26, 2014 4:18 pm

Het was extreem schattig om te zien hoe Olaf heel zielig naar zijn buik staarde en overheen wreef, alsof dat een magisch middeltje was tegen wat hij dan ook voelde. Zelfs als mens vond Elsa hem er nog schattig uitzien, maar dat kwam dan ook door het feit dat ze wist dat dit Olaf was. Zijn buik voelde leeg, vertelde hij met een blik alsof hij net uit een ei kwam gekropen. Lachen deed ze niet, maar ze kon haar gegiechel niet onderdrukken. “Dat betekent dat je honger hebt,” sprak Elsa, nog altijd nagrinnikend om de streken van haar vriend. Hij had zijn glas inmiddels al leeggedronken en de blondine was ook al bezig met haar laatste beetje water, wat ze eigenlijk wel jammer vond, want dat betekende dat haar pauze bijna voorbij was. Met tegenzin pakte ze haar glas op en begon er voorzichtig mee te draaien, waardoor het restje in het glas begon te kolken. Normaal gesproken hoorde een koningin niet te spelen met haar eten en waarschijnlijk ook niet met haar drinken, maar nu gold die regel niet meer voor haar. Hier was ze een doodgewone, doorsnee mens. Elsa’s blauwe ogen gleden van haar glas naar Olaf, die ze een beetje sip aankeek. “Ik moet zo weer verder werken, maar ik kan je wel wat eten klaar laten maken?” begon ze uiteindelijk. Ze werkte haar water naar binnen en stond toen op, nadat ze hem de kaart die op tafel lag had gegeven. “Kies hier maar iets uit wat je lekker vindt. Let niet op de getallen die erachter staan. Dat is... Dat leg ik je straks wel uit.”

Met die woorden schonk ze hem nog een zwakke glimlach en verliet het tafeltje toen. De lege glazen nam ze mee terug naar de bar, terwijl ze onderweg de andere lege glazen op andere tafeltjes ook ophaalde. Toen ze bij de bar stond, gaf ze een kort knikje naar haar collega, ten teken dat zij ook weer meedraaide. Elsa zette de lege glazen neer en maakte toen nog een rondje door het café; dit keer om bestellingen op te halen en door te geven – en eventuele bonnen uitdelen om het zuurverdiende geld te incasseren. Natuurlijk ging een groot deel van dat geld op aan de bezienswaardigheden van het café, maar het voelde toch fijn om even in handen te hebben. Het gaf een soort zekerheid. Eentje die haar vertelde dat ze het wel kon redden. Zij kreeg immers ook een percentage hiervan. De fooien die ze kreeg, mocht ze dan ook zelf houden. Vaak was het gewoon een fooi uit beleefdheid, maar heel af en toe kreeg ze toch wel een grotere fooi dan ze gewend was. Nadat ze haar rondje had gemaakt, keerde ze terug naar Olafs tafel. “Heeft u al een keuze kunnen maken?” vroeg ze beleefd. Hij was namelijk een klant, ondanks dat ze hem kende, dus moest ze hem eigenlijk wel zo behandelen. Ze moest zichzelf er echter wel aan herinneren dat zij nu alles voor hem betaalde, maar daar kon ze die fooien wel mooi voor gebruiken. Toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
Olaf Luna

Olaf Luna


Aantal berichten : 46
Leeftijd : 28
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Character: Olaf
Status: -
Quote: Hi, everyone. I'm Olaf and I like warm hugs!

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptyvr sep 26, 2014 9:34 pm




“Dat betekent dat je honger hebt,” zei Elsa, terwijl ze moeite had om haar lach in te houden. “Honger?” vroeg Olaf verward, hij keek even terug naar zijn buik. “Wat betekent honger?” vroeg hij daarna nog even voor de extra na het wit harige meisje. Na dat Olaf was uit gekeken naar zijn buik zag hij hoe het meisje sip naar haar glas keek en er een draaikolk in maakte. Ze vertelde dat zo weer aan het werk moest. Olaf werd daar ook sip van, eigenlijk wou ze liever nog verder met het meisje blijven praten, want het was best gezellig. Het meisje stond op en Olaf begon haar aan te kijken met zielige puppy ogen. In de hoop dat ze hem dan niet kon weerstaan en bleef zitten bij hem. Had ze eindelijk iemand gevonden die hij kende van zijn eigen wereld, moet ze al weer gaan. Elsa gaf hem een kaart met eten op, tenminste zo noemde zij het. De cijfers die er achter stonden ging ze nog wel eens aan hem uitleggen vertelde ze. Hij merkte op dat Elsa weg liep met hun legen glazen en voor dat hij nog dag kon zegen, was ze al weer weg.

Sip tuurde Olaf een beetje naar de kaart, dit al de eerste keer worden dat hij gaat eten. Hij heeft zijn hele leven niet gegeten en nu op eens moet die gaan eten. Wat moest die nou kiezen, hij wist wel wat alles een beetje was. Maar echt niet hoe het smaakte en of het lekker was. Hij zag tosti staan en allemaal lekkere gebakjes. Stiekem was die al zijn hele leven benieuwd hoe dat smaakte, maar om alles te bestellen was ook weer zo iets. Zijn keuze was voor een tosti gevallen in de hoop dat het goed was. Alleen wist hij niet hoe hij het duidelijk moest maken hoe hij een Tosti wou. Olaf begon maar op de afbeelding van de tosti te drukken, in de hoop dat die dan misschien uit de kaart kwam, maar nee. Gelukkig kwam Elsa al weer aan gelopen en vroeg beleefd “Heeft u al een keuze kunnen maken?” Olaf keek haar raar aan en verluisterde “Waarom praat je zo tegen me? Herken je me nu al niet meer?” vroeg hij verward. “Ik wil een tosti proberen?” vervolgde hij even later gewoon normaal verder, terwijl hij Elsa aan keek of het goed was en of het wel uberhoud een slimme keuze was van hem.



Terug naar boven Ga naar beneden
Elsa Kjellberg
Admin
Elsa Kjellberg


Aantal berichten : 71
Leeftijd : 27
Woonplaats : Arendelle

Character sheet
Character: Queen Elsa of Arendelle
Status: Gezond
Quote: Conceal, don't feel, don't let them know.

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptydi sep 30, 2014 1:50 pm

Natuurlijk vroeg hij wat honger betekende. Olaf was zijn hele leven een sneeuwpop geweest en nu hij in Realiteit terecht was gekomen, werd hij er ook nog als een volledige mens ingeworpen. Hij begreep geen enkel principe van het menselijk lichaam – wellicht niet eens het menselijk leven. Het enige wat hij begreep was dat hij van warme knuffels hield en dat vriendelijkheid de sleutel tot alles was. Dat laatste was overigens niet eens altijd waar. Elsa wist dat als geen ander. Er liepen genoeg achterbakse mensen op de wereld rond; of het nou deze of haar eigen was. “Honger krijg je als je lichaam geen energie meer heeft. Eten geeft je die energie, zodat je weer kon rond bewegen en dingen kan doen. Het is dus erg belangrijk dat je goed op je maag let, Olaf,” legde ze de jongeman uit. Ze keek even voorzichtig rond, hopend dat niemand hun gesprek kon horen. Misschien dat ze dat tot nu toe onbewust had gedaan, maar het verbaasde haar dat ze het nu pas echt deed. De zielige oogjes die ze van de jongeman kreeg, kwamen natuurlijk als een bominslag bij haar binnen. Ze wilde Olaf absoluut niet alleen laten, zeker niet omdat hij toch een soort zoon van haar was, maar ze moest toch aan het werk. Brood op de plank krijgen. Brood voor Anna. En Anna was ook ontzettend belangrijk voor haar. Ze liet Olaf alleen met de kaart en ging toen aan de slag.

Wanneer ze weer bij hem aan tafeltje stond, leek hij gedesoriënteerd te zijn over het feit dat ze hem beleefd aansprak. Het was eigenlijk wel schattig om te zien, maar ze had nooit bedoeld om hem te verwarren hiermee. Ze grinnikte zachtjes. “Nee, Olaf, maar je bent mijn klant. Dus zelfs al ken ik je, dan moet ik alsnog beleefd tegen je zijn.” Olaf vervolgde zijn verhaal door een tosti te bestellen. De blondine knikte, schreef het op haar mini kladblokje en verdween toen weer naar de bar. Ze gaf de bestellingen door en wachtte aan de bar tot het drinken op haar dienblad was gezet, die ze vervolgens rondbracht tijdens het wachten op de tosti van Olaf. Toen ze terugkeerde naar haar collega, vertelde deze haar dat ze goed had gewerkt vandaag en dat haar dienst er bijna opzat. Elsa zuchtte opgelucht, hoewel ze dit niet liet merken aan haar collega, en bracht toen het bordje met Olafs bestelling op naar de jongeman in kwestie. “Alstublieft,” mompelde ze tegen hem, waarop ze hem een kleine glimlach schonk. “Laat het u smaken,” vervolgde ze, waarna ze lichtjes naar voren boog. “Ik ben bijna klaar met werken. Houd je dat nog vol?”
Terug naar boven Ga naar beneden
Olaf Luna

Olaf Luna


Aantal berichten : 46
Leeftijd : 28
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Character: Olaf
Status: -
Quote: Hi, everyone. I'm Olaf and I like warm hugs!

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptydi sep 30, 2014 8:25 pm





Elsa legde uit wat honger betekende en Olaf keek haar aan of een nieuwe wereld voor hem open ging. Dus hij moest dit gevoel goed onthouden, want dit is niet goed. Hij moest dan eten om te kunnen bewegen en Olaf te kunnen zijn. Wat als die nou geen warme knuffels kon geven, omdat hij honger had. Wat als hij te lang met honger rond liep en dan gewoon niet meer kon bewegen. De sneeuwpop begon allemaal ramp scenario's te bedenken in zijn hoofd, zodat hij er voor zorgde dat hij Olaf bleef!

Hij merkte dat Elsa zachtjes lachte, het deed Olaf goed om het meisje te zien lachen. Want in Arendelle was ze de weg kwijt en maakte ze alles ijs. Niet dat Olaf het erg vond, want daar door kwam hij weer tot leven, maar hij vond het wel erg dat Elsa zich niet goed in haar vel voelde toen . Elsa vertelde dat hij een klant was dus beleefd tegen hem moest zijn. Hij begreep het nog steeds niet helemaal, maar goed de jonge dame nam haar bestelling op en liep weer weg. Olaf tuurde naar buiten eigenlijk wou hij zijn benen ook bewegen, maar dat deed die niet. Zodalijk heeft die zijn energie op gemaakt en kan die Elsa niet meer zien. Gelukkig duurde het niet al te lang of de wit harige jonge dame kwam al weer zijn kant opgelopen. “alsjeblieft” zij ze met een glimlach, Olaf glimlachte terug. “Laat het u smaken,” zei ze, terwijl ze naar voren boog en zei “Ik ben bijna klaar met werken. Houd je dat nog vol?” Olaf knikte blij en zei “tuurlijk, alleen als ik een warme knuffel van je krijg,” zei hij terug.


Terug naar boven Ga naar beneden
Elsa Kjellberg
Admin
Elsa Kjellberg


Aantal berichten : 71
Leeftijd : 27
Woonplaats : Arendelle

Character sheet
Character: Queen Elsa of Arendelle
Status: Gezond
Quote: Conceal, don't feel, don't let them know.

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptywo okt 01, 2014 5:07 pm

Olafs reactie bracht een enorme glimlach bij haar teweeg. Ze wist niet hoe hij het deed – of hoe zij dit deed – maar hij maakte haar werk in het café een stuk aangenamer. Ze had in geen tijden meer zo vaak haar mondhoeken opgekruld. Had ze dat überhaupt wel sinds haar kindertijd? “Dat is een deal,” sprak ze nog tegen hem, waarop ze bij z’n tafel wegliep. Ze keerde terug naar de bar en vertelde haar collega dat Olafs tafel wel op haar rekening mocht; of in ieder geval van haar loon mocht worden afgehouden. Toen ze de vraag kreeg waarom dit moest, gaf ze een zo’n kort mogelijk antwoord. Niemand hoefde de relatie tussen hen tot in de nauwkeurige detail te weten, dus vertelde ze gewoon dat de jongeman een erg goede vriend van haar en Anna was. Dit was in principe niet echt gelogen, hoewel ze Olaf toch meer als familie zag dan wat anders. Haar collega merkte dat ze niet al teveel erover los wilde laten en besloot verder geen vragen te stellen. In plaats daarvan werd Elsa verteld dat ze nog een laatste ronde kon maken en dan uit kon klokken. De blondine deed een poging om nonchalant te reageren, maar kon het niet laten om toch een beetje opluchting te laten merken. Het was immers een lange werkdag geweest, zelfs al had ze geen volle dag gedraaid. Werken in de horeca onttrok toch meer energie van haar dan ze verwacht had. Dit was meer dan logisch, want als er één woord Elsa kon omschrijven, dan was het wel introvert.

De jonge vrouw zette het laatste glas op het tafeltje en verdween toen de keuken in, waar ze haar schort uitdeed en hem ophing aan de daarvoor bestemde haak. Het dienblad plaatste ze terug op de bar waar het hoorde en ze wenste haar collega erachter nog een fijne dag, waarna ze voor de zoveelste – en hopelijk ook de laatste – keer naar Olafs tafeltje liep. In tegenstelling tot voorheen nam ze dit keer iets eleganter plaats. “M’n werkdag zit er weer op,” deelde ze aan hem mee. “Dus ik heb nu alle tijd voor jou.”
Terug naar boven Ga naar beneden
Olaf Luna

Olaf Luna


Aantal berichten : 46
Leeftijd : 28
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Character: Olaf
Status: -
Quote: Hi, everyone. I'm Olaf and I like warm hugs!

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptywo okt 01, 2014 5:39 pm




De jonge dame vond het goed en liep ging weer verder met haar werk. Terwijl zij druk verder ging met haar werk bekeek Olaf de Tosti die hij gekregen had. Hij pakte het op en ruikte er aan, het vloeibaar spul wat op zijn bord lag. Prikte hij aan met zijn vinger en stopte het in zijn mond om te proeven. Het smaakte een beetje pittig, maar ook weer niet te pittig. Hij liet de vloeibaar spul even links liggen en nam eerst een hap van zijn Tosti. Zijn ogen werden groter en hij begon naar de Tosti te kijken of dat die verliefd werd. Hij vond het ze lekker dat die het een knuffel gaf, voor zo ver dat je eten een knuffel kon geven. Hij hat hem op en pakte de andere stukje Tosti en vond het een goed idee, om die op te eten met het vloeibaar spul. Hij dipte het er in en deed het in zijn mond. Hij kreeg opnieuw die lekkere gevoel die hij net opnieuw kreeg. Het was beiden zo lekker! Dacht hij , terwijl hij verder de Tosti at met het vloeibaar spul. Hij had het op en liet een zucht vrij, omdat zijn buik nu lekker vol zat. Het eten was heerlijk, eigenlijk zal die nog wel een Tosti willen. Maar zijn honger was weg, misschien wist Elsa hoe je zo iets maakte. Dan kon die dat thuis steeds maakte als hij honger kreeg.

Niet veel later nadat hij zijn buik had vol gegeten, kwam Elsa naar hem toe. Dit keer had ze een kledingstuk minder aan, waarschijnlijk was dat haar werk kleding en had ze die nu niet meer nodig. Ze vertelde dat ze klaar was met werken en dat ze nu alle tijd voor hem had. Olaf werd er blij van omdat te horen en zei “Yeay, tijd voor knuffels,” en spreidde zijn armen uit.


Terug naar boven Ga naar beneden
Elsa Kjellberg
Admin
Elsa Kjellberg


Aantal berichten : 71
Leeftijd : 27
Woonplaats : Arendelle

Character sheet
Character: Queen Elsa of Arendelle
Status: Gezond
Quote: Conceal, don't feel, don't let them know.

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptydo okt 02, 2014 8:27 pm

De vrolijke stemming die er plots inkwam ontging Elsa niet. Het feit dat Olaf zijn armen voor haar spreidde, ontging haar ook niet. De blondine bloosde licht, om zich heen kijkend of mensen op hen aan het letten waren. Tot haar verbazing besteedde er compleet niemand aandacht aan, maar toch was ze een beetje teruggetrokken. Knuffels had ze al jaren niet gegeven en hoewel de enige rede daarvoor haar ijskrachten was, voelde het alsnog ontzettend vreemd voor haar om te doen. Desondanks stond ze op, zette twee passen naar Olafs kant van het tafeltje en boog zich voorover; om daarna een heel voorzichtige knuffel te geven. Op een vrij awkward wijze legde ze haar armen om hem heen en zette ze niet eens druk uit angst om hem te pijnigen. Pas toen ze ondervond dat er niks kon gebeuren – dat dit alleen maar fijn voelde en dat ze geen last had van haar krachten – oefende ze druk uit met haar handen en pakte ze hem steviger vast. Zo bleef ze een aantal tellen staan, voor ze hem losliet en terug op haar eigen stoel ging zitten, een bescheiden en flauw glimlachje op haar gezicht.
“Had het gesmaakt?” vroeg ze aan de jongeman zodra haar blik op z’n lege bord was gevallen. Er was nog een klein restje curry over, verspreid over zijn bord, maar zelfs dat had hij bijna compleet opgegeten. Elsa wist nog altijd niet wat ze van curry moest denken. Ze vond het wel lekker, natuurlijk, maar het had zo’n pittig nasmaakje en ze wist niet of ze daar wel van hield. Het eten in Realiteit was in ieder geval een stuk anders dan ze tot nu toe in Arendelle had gehad, maar hier in Realiteit waren dan ook ontzettend veel dingen anders. Dat deed haar eraan denken dat ze Olaf nu het één en ander uit moest gaan leggen; niet alleen omdat hij zich nu in deze wereld bevond, maar ook omdat hij een mens was. Omdat hij het principe van eten nu ongeveer wel zou moeten hebben begrepen, besloot ze dat onderwerp maar over te slaan.

“Olaf, heb je ooit het principe van geld gehoord?” vroeg Elsa nadat ze voor een moment stil had zitten nadenken over waar ze moest beginnen. Ervan uitgaand dat de jongeman er nog nooit van gehoord had, vervolgde de blondine zonder een antwoord te verwachten. “Wij mensen betalen met geld voor een groot deel van onze bezittingen. De tosti en het glas water die je net gehad hebt, zijn producten waar je voor moet betalen. Je kan ze normaal gesproken niet zomaar hebben zonder er iets voor terug te geven en de mensen hebben daar het geld voor uitgevonden,” vertelde ze. Ze fronste even. Legde ze het zo wel goed uit? Begreep hij het? “Het eten en drinken voor in huis, halen we in een supermarkt hier in Realiteit. Daar betaal je ook voor die spullen. En het huis waas je in woont, zul je ook moeten betalen met geld,” legde ze verder uit. Ze wees even naar zichzelf. “Als koninklijk persoon heb ik normaal gesproken geld in overvloed, maar hier in Realiteit is het anders. Ik ben hier geen koningin meer en Anna is geen prinses. Wij zullen nu moeten werken voor ons geld en ik werk toevallig hier.”
Ze keek even naar het tafelblad en probeerde zich te bedenken wat ze nog meer over geld kon uitleggen. Misschien moest ze eerst vragen of hij dit stuk begrepen had? “Begrijp je dit of heb je vragen hierover?” vroeg ze voorzichtig aan hem, niet zeker wetend of zijn brein deze informatie wel al in zich had opgenomen. Ze wilde natuurlijk niet dat hij nu al overliep aan info.
Terug naar boven Ga naar beneden
Olaf Luna

Olaf Luna


Aantal berichten : 46
Leeftijd : 28
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Character: Olaf
Status: -
Quote: Hi, everyone. I'm Olaf and I like warm hugs!

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptyma okt 06, 2014 9:30 am




Olaf merkte dat ze een beetje begon te blozen door dat hij zijn armen openhield. Het duurde even voordat het meisje kwam, maar dat vond Olaf niet erg. Hij had toch alle tijd van de wereld. Elsa knuffelde hem eerst voorzichtig, maar even later begon ze hem steviger te knuffelen. Het was fijn om haar weer te knuffelen, sowieso vond Olaf het fijn om weer eens iemand te knuffelen. Sinds de meiden verdwenen had hij niemand meer geknuffeld. Ja Sven had die geknuffeld, maar dat knuffelde anders dan dat die de meiden knuffelde. Elsa stopte weer met knuffelen en ging terug op haar stoel zitten. Ze vroeg hoe zijn Tosti gesmaakt had en hij knikte ja “Het was echt super lekker!” reageerde hij enthousiast terug.

“Olaf, heb je ooit het principe van geld gehoord?” vroeg Elsa. Hij keek haar even met grote ogen aan en reageerde terug met “Kan je dat ook eten?” Ze begon uit te legen wat geld was, en dat hij voor zijn glas water en tosti moest betalen. Olaf keek beangstigend en leunde wat naar voren naar Elsa “Maar ik heb geen geld. Hoe moet ik mijn water en tosti betalen dan?” Hij was bang dat die zodalijk in de problemen komt te zitten, vanwege het feit dat die het niet kon betalen. Hij was net nieuw hier hoe kon hij weten dat je er voor zou moeten betalen. Hij begon lichtelijk in paniek te raken. Elsa verteld dat ze nu moet werken voor het geld, omdat ze geen koningin was hier. Dat kon Olaf wel begrijpen, aangezien hij hier geen sneeuwpop meer was. Olaf dacht nog even na of hij vragen had “Hoeveel kost mijn huis dan? En waar kan ik werken?” vroeg hij aan de jonge dame.



Terug naar boven Ga naar beneden
Elsa Kjellberg
Admin
Elsa Kjellberg


Aantal berichten : 71
Leeftijd : 27
Woonplaats : Arendelle

Character sheet
Character: Queen Elsa of Arendelle
Status: Gezond
Quote: Conceal, don't feel, don't let them know.

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptyvr okt 10, 2014 5:40 pm

Ze kon haar vinger niet leggen op de waarom, maar het deed haar heel goed om te horen dat Olaf zijn tosti lekker vond. Ze had hem niet eens zelf gemaakt, alleen geserveerd, en toch voelde het als een compliment. Elsa had wel vaker gerechtrecepten aan de kok gevraagd, die het met alle plezier – en ook een beetje gefronste wenkbrauwen – aan haar gaf. Koken kon ze dan misschien niet als de beste omdat het haar nooit was geleerd, maar ze werd er toch beetje bij beetje beter in. Vond ze zelf althans. Tosti’s had ze ook al geprobeerd te maken, hoewel ze daarvoor eerst een tostiapparaat moest kopen en dat nu nog steeds niet helemaal goed lukte. Vooral omdat ze het ding nog steeds niet begreep en daarom de tosti’s steeds aanbrandden. Anna wilde dan ook geen tosti’s hebben die zij gemaakt had. Begrijpelijk, maar dat ontmoedigde de blondine absoluut niet.
Elsa besloot na haar verhaal pas antwoord te geven op de vragen die werden gesteld. Hoewel de eerste niet echt meer een antwoord nodig had. “Maak je maar geen zorgen, Olaf. Daar betaal ik voor,” sprak ze tegen de jongeman, terwijl haar mondhoeken voorzichtig omhoog krulden. Dat besluit stond sowieso al vast en veel keuze had hij toch niet. Bij de volgende vraag raakte Elsa een beetje verward. “Heb je een huis dan?” vroeg ze, terwijl ze fronste. “Anna en ik hadden dat niet toen we hier aankwamen... Ik heb best lang gezocht naar een appartement.” Ze dacht even na. “Ik weet niet hoeveel je huis kost, maar je kan in principe overal werken. Wat vind je leuk om te doen? Als je hier wilt werken kan ik wel een goed woordje voor je doen,” stelde ze voor. Niet veel later voegde ze daar nog wat aan toe. “Laat mij sowieso maar meegaan als je gaat solliciteren.”
Terug naar boven Ga naar beneden
Olaf Luna

Olaf Luna


Aantal berichten : 46
Leeftijd : 28
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Character: Olaf
Status: -
Quote: Hi, everyone. I'm Olaf and I like warm hugs!

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptyvr okt 10, 2014 7:53 pm




Elsa vertelde dat zij voor hem betaalt had, waar Olaf een opgelucht gevoel van kreeg. “Zodra ik geld heb, betaal ik voor jou,” reageerde Olaf vast beraden terug. Ze merkte aan haar dat ze verward was, vanwege het feit dat hij al een huis had. “Ja, ik werd wakker in een bed. En eerlijk gezegd hoorde ik ook niemand anders in het huis, toen ik riep. Of die gene was bang voor mij geworden en durfde niet terug te reageren,” vertelde Olaf. Ze vertelde dat zij ook niet wist hoe duur zijn huis koste, maar als die hier zou willen werken dat ze een goed woordje voor hem kon doen. Ze bood zich ook aan om mee te gaan naar zijn sollicitatie gesprekken. Olaf dacht even na waar hij graag zal willen werken. Hij denkt dat die op de plek waar Elsa werkte niet thuis hoorde, hij was daar veel te klunzig voor. Misschien iets waar die kan acteren of iets met dieren doen. Hij liet zijn besluit voor nu op dieren vallen, mocht dat niet lukken kon hij misschien altijd nog voor acteren gaan niet. “Kan ik een baan nemen, waar ik iets met dieren kan doen?” vroeg hij aan Elsa. Hij dacht nog even terug aan zijn huis, hoe zou hij er dan achter kunnen komen hoeveel die kost? Hij keek haar een beetje hopeloos aan en vroeg “hoe kom ik er trouwens achter, hoe duur mijn huis is?” Hij zag het wel gebeuren dat hij misschien uit huis gegooit werd, omdat die daar niet woonde. Of niet mocht wonen, omdat het van iemand anders was, of simpel weg omdat die geen geld had.

Terug naar boven Ga naar beneden
Elsa Kjellberg
Admin
Elsa Kjellberg


Aantal berichten : 71
Leeftijd : 27
Woonplaats : Arendelle

Character sheet
Character: Queen Elsa of Arendelle
Status: Gezond
Quote: Conceal, don't feel, don't let them know.

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptyzo okt 12, 2014 12:21 am

Hoe Olaf het deed, was haar een raadsel, maar hij kreeg het er telkens voor elkaar om haar te laten glimlachen. Ze voelde zich op de één of andere manier een stuk beter met hem in de buurt. Niet per se veiliger, maar wel... Meer opgelucht. Alsof hij haar angsten en anxiety gewoon van haar wegpakte en ergens in de prullenbak dumpte. “Dat is erg lief van je Olaf,” reageerde ze terug, waar ze eigenlijk nog aan toe wilde voegen dat het niet hoefde, maar ergens wist ze dat hij het uiteindelijk toch wel zou doen. Het was het juiste om te doen en Olaf was nou eenmaal iemand met een goed hart.
“Hmm,” reageerde ze toen op zijn korte verhaal over zijn huis. “Vreemd... Misschien dat je het huis wel met iemand deelt, maar dat diegene niet thuis was? Die persoon kon al naar het werk zijn vertrokken of ergens anders heen zijn gegaan,” stelde Elsa voor. Het leek haar sterk dat de jongeman zomaar een huis had gekregen, maar het was natuurlijk niet uit te sluiten. De wonderen waren de wereld nog niet uit. Of die wereld nou Arendelle was of juist Realiteit. Wie weet wat voor andere rare dingen konden gebeuren. Straks was Arendelle nog niet eens de enige andere wereld buiten Realiteit, maar waren er meerderen die door een Scheur naar deze wereld waren gekomen. Dat zou nog eens wat zijn. Elsa wilde voorstellen dat Olaf haar maar moest smsen als hij weer thuis was en nog steeds alleen, maar besefte zich al snel dat hij waarschijnlijk geen mobieltje had – noch wist hoe hij die moest gebruiken. Dat liet ze dus maar achterwege.

“Dat kan inderdaad,” beantwoordde ze zijn vraag met een bemoedigende glimlach. Hij wilde dus iets met dieren doen, huh? Waar kwam die interesse zo plots vandaan? Ach, dat deed er eigenlijk niet toe. Het voornaamste was dat hij iets deed waar hij gelukkig van werd. Niet dat zoiets een moeilijke opgave was voor hem, want hij werd wel bijna overal blij van, of niet soms? In tegenstelling tot Elsa, die vastzat aan haar baantje als serveerster en dat eigenlijk niet eens zag zitten. “Er is een dierenspeciaalzaak hier in de buurt waar je wel kan werken...” begon ze, waarna ze checkte hoe laat het nu precies was. “We kunnen er zo nog wel even langs om een kijkje te nemen, als je wilt?” stelde ze toen voor, nadat ze geconstateerd had dat de dierenwinkel nog wel open zou zijn.
De volgende vraag zette haar aan het denken. Tja, voor haar was het makkelijk geweest om daar achter te komen. De prijs kwam ze al te weten voor ze het appartementje had gehuurd. Maar hoe moest dat in Olafs situatie. “Eerlijk gezegd heb ik daar geen antwoord op... Als ik wist wie je makelaar was, dan was het nog wel te achterhalen, maar je bent wakker geworden in dat huis, toch?” vroeg ze aan hem. “Dan heb je niet echt met een makelaar onderhandeld.”
Terug naar boven Ga naar beneden
Olaf Luna

Olaf Luna


Aantal berichten : 46
Leeftijd : 28
Woonplaats : Noord-Brabant

Character sheet
Character: Olaf
Status: -
Quote: Hi, everyone. I'm Olaf and I like warm hugs!

Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Emptyzo okt 12, 2014 1:40 pm




Elsa vond het vreemd toen hij zijn verhaal vertelde over zijn huis. Volgens haar had hij ook een kans dat er misschien iemand in het huis zou wonen. Ergens hoopte hij het niet, zodalijk was die gene boos dat hij daar woonde, en moest hij er uit. Maar ergens begon Olaf te hopen dat hij in het huis van de Anna en Elsa wakker werd, maar die geluk zal die wel niet hebben. Hij keek weer naar zijn benen, hij miste zijn kleine beentjes. Zal hij hier ooit aan gaan wenen, aan zijn nieuwe lichaam en nieuwe leef omgeving. Olaf wist nog niet zo goed wat die er van moest vinden, maar het scheelde al dat hij Elsa tegen kwam, en binnenkort ook Anna als het goed was.

Elsa vertelde met een glimlach dat hij met dieren kon werken. Hij keek weer op en glimlachte terug, het liefst wou hij nu op springen. Maar dat zal raar zijn een grote man zien springen op eens. Als die een sneeuwpop was, was het natuurlijk niet raar geweest. Ze vertelde dat er een dierenspecial zaak in de buurt zat en dat ze er even langs kon gaan. Olaf keek het meisje nog blijer aan en wou eigenlijk over de tafel kruipen om haar te knuffelen. “Ja, is goed. Lijkt me leuk!,” zei hij enthousiast. Hij was erg benieuwd wat voor dieren er waren, misschien was er wel weer een Eland. Waar hij vrienden mee kon worden. “Eerlijk gezegd heb ik daar geen antwoord op... Als ik wist wie je makelaar was, dan was et nog wel te achterhalen, maar je bent wakker geworden in dat huis, toch?” vroeg Elsa en vervolgde daarna met het volgende “Dan heb je niet echt met een makelaar onderhandeld.” Olaf keek haar verward aan en vroeg “makelaar?” Hij wist begodsnaams niet wat makelaar betekende. “Maar ja, ik ben gewoon wakker geworden in een huis,” antwoordde Olaf nog op haar vaag.


Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Begining of a new adventure Empty
BerichtOnderwerp: Re: Begining of a new adventure   Begining of a new adventure Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Promise me Magic :: reality :: binnenstad :: café caramel-