Cbox
Promise me Magic
Personified animation roleplay
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
plot rules linkpartners faceclaim players characters

Deel
 Mirai, Eva
Malvina Fletcher

Malvina Fletcher


Aantal berichten : 4
Leeftijd : 27

Character sheet
Character: Maleficent
Status: Angry
Quote: You poor simple fools. Thinking you could defeat ME?! Me, the Mistress of all evil!

Mirai, Eva Empty
BerichtOnderwerp: Mirai, Eva   Mirai, Eva Emptyvr mei 23, 2014 8:34 pm





Eva Mirai




"Directive?"
EVE - WALL·E - Tilda Swinton
45 - 16 augustus


Timeline


De opdracht was zo simpel: vind het eerste stukje vegetatie op aarde. Zevenhonderd jaar al was de aarde onbewoonbaar, honderden - nee, miljoenen - vuilnishopen bedekten nu de ooit prachtige bossen, steden, meren, rivieren... Plant, plant plant ging het door haar heen, aan háár was de opdracht gegeven, zíj moest hem uitvoeren. EVE keek rond, niks te zien. Geen plant, wel een hoop vuilnis. Niks interessants dus. Opeens, beweging. Daar was hij, een oude robot. Een bedreiging. Hij moest geëlimineerd worden, zoals ze geprogrammeerd was. Ze vuurde laserschoten op hem af, maar wonder boven wonder bleef hij ongedeerd. Ze zweefde op hem af om hem te onderzoeken, de oude robot met verouderde technologie. Hij zag er verschrikkelijk uit. 'Wall-E, zo heette hij. Voor hem was ze 'Eeevaaa'. Hij nam haar mee naar zijn hutje, gemaakt van golfplaten en nog meer vuilnis, en EVE ontdekte allerlei dingen die Wall-E gevonden had. Een raar gloeilampje, verschrikkelijk verouderd, dat oplichtte in haar handen . Een klein apparaatje dat vuur kon maken toen ze erop klikte. En het dingetje waar hij het meest trots op was: een plant. PLANT. PLANT. PLANT. 
Het vegetatie-alarm ging af. Het plantje werd automatisch in haar metalen 'buik' gestopt. Het licht ging uit.


EVE ontwaakte in een ziekenhuisbed, haar witte huid en witte haar paste perfect bij de toch al witte lakens, witte gordijnen en witte muren. Ze was op straat gevonden, zo werd haar verteld. Bewusteloos en nauwelijks levend werd ze naar het ziekenhuis gebracht. De dokters vroegen om haar naam. 'Eva,' zei ze zonder aarzelen, nu pas beseffend wat er aan de hand was. Ze was een mens. Ze leefde. Ze vroegen om haar achternaam. Haar innerlijke vertaalmachine, die ze nog over had gehouden van EVE, ratelde in haar hersenen. Honderden talen en woorden gingen door haar hoofd. Ergens verderop hoorde ze de datum van vandaag. 16 augustus 2013. Ze was in het verleden! Meer dan zevenhonderd jaar geleden! Haar 'vertaalmachine' was inmiddels gestopt bij Japans. 'Mirai,' zei ze zachtjes. Toekomst.  


Analysis


Eva is ontzettend intelligent. Ze kan meerdere talen spreken, dit heeft ze overgehouden van EVE. Verder is ze haar geheugen niet vergeten: ze weet heel goed dat ze een robot is geweest en behandelt haar leven op aarde zoals ze als een robot ook zou doen, als een missie. Ze wil het beste van het beste bereiken en is ontzettend ambitieus. Eva is iets minder dan een jaar in Realiteit en heeft zich in die korte tijd op kunnen werken tot professor Ecologie op een universiteit. Verder analyseert ze alles en iedereen. Iets als 'Je hebt een scheur in je broek' of 'Je hebt je haar al drie dagen niet gewassen, klopt dat?' zegt ze vaak, tot irritatie van haar collega's, studenten en de mensen om haar heen. Ook houdt ze van gadgets en technologie, ook al is die in de 21ste eeuw natuurlijk nog niet zo ver ontwikkeld als in de 29ste eeuw, waar Eva oorspronkelijk vandaan komt. Ze heeft ook een heel giechelige kant, die mensen eerder verwachten bij een klein meisje dan een toch wat oudere vrouw.


Connections


Naam: Eve zou natuurlijk ook kunnen, maar ik heb gekozen voor Eva: zo noemde Wall-E haar en zo heeft ze toch een verbintenis met thuis. Mirai is Japans voor toekomst, waar Eva natuurlijk vandaan komt.
Faceclaim: Het vinden van een faceclaim was erg lastig deze keer, want wie is nou een goede faceclaim voor een robot? Tilda Swinton is perfect, bedacht ik me opeens. Ze heeft heel lichtblonde haren, een heel lichte huid en felblauwe ogen, net zoals het witte pantser en de blauwe holografische ogen van EVE. Verder heeft Tilda een androgyn, bijna alien-achtig uiterlijk, wat ik ook erg vond passen bij een robot: die hebben natuurlijk geen geslacht.
Leeftijd: EVE heeft in de film niet echt een leeftijd, ik neem aan dat ze een nieuwe robot is en ongeveer 1 jaar oud is in de 29ste eeuw. Ik heb Eva 45 jaar gemaakt omdat ze uit de toekomst komt en ze 'oud' zou zijn in onze wereld. 700 jaar oud kan natuurlijk niet dus ik heb haar 45 gemaakt, een vrouw op leeftijd maar niet té oud.
Werk: Eva werkt als professor Ecologie op een universiteit. Eva heeft met eigen ogen gezien hoe de aarde er in de toekomst uit gaat zien en ze wil er alles aan doen om dit te voorkomen. Ze wil daarom bewustzijn creëren bij mensen over het milieu en hoe ze de wereld kunnen beschermen, al is het alleen maar bij haar studenten.
Uiterlijk: Lichtblond haar, witte huid, blauwe ogen: Eva is een opvallende verschijning in Realiteit. Haar uiterlijk maakt haar niet echt veel uit, ze draagt bijna geen make-up en ze is dol op comfortabele kleding, zoals losvallende blousjes en wijde jasjes - maar haar kleren zijn bijna altijd wit. Haar kapsel is het enige waar ze altijd aandacht aan besteedt: eens in de zes weken gaat ze naar de kapper om haar lichtblonde haar korter te knippen, zodat ze er niet veel werk aan heeft: haar baan en onderzoeken gaan immers voor.


Details


Met Thomas O'Malley: 5 IC posts:


Dreams are for sleeping: https://promise.actieforum.com/t24-dreams-are-for-sleeping


This app was written by Veronica..


Laatst aangepast door Eva Mirai op di mei 27, 2014 10:23 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Anna Kjellberg
Admin
Anna Kjellberg


Aantal berichten : 193
Leeftijd : 27

Character sheet
Character: Princess Anna
Status: cold cold cold cold cold cold cold
Quote: You don't have to protect me!

Mirai, Eva Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mirai, Eva   Mirai, Eva Emptywo mei 28, 2014 12:29 pm

Accepted!

Oehh, ik heb heel benieuwd naar Eva! Heerlijk om zulke gevarieerde characters te zien, en al helemaal een robot. Veel plezier met Eva!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://promise.actieforum.com
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Promise me Magic :: out of character :: about fairytales :: bin :: graveyard-