Cbox
Promise me Magic
Personified animation roleplay
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
plot rules linkpartners faceclaim players characters

Deel
 Hood, Rolo
Rolo Hood

Rolo Hood


Aantal berichten : 15

Character sheet
Character: Robin Hood
Status:
Quote: Ah, but remember faint hearts never won fair lady. Fear not, my friends.

Hood, Rolo Empty
BerichtOnderwerp: Hood, Rolo   Hood, Rolo Emptyvr sep 19, 2014 10:35 pm




Rolo Hood


"Rob? Tsk tsk tsk. That's a naughty word. We never rob. We just sort of borrow a bit from those who can afford it."
Robin Hood – Robin Hood – Hayden Christensen
28 years – November 27


Timeline


Robin Hood stond al van jonge leeftijd bekend om zijn sluwe streken. Hij stal van de rijken en gaf aan de armen, maar dat bezorgde hem wel de titel van “outlaw” bij de hoge piefen. Niet dat zoiets hem interesseerde, want hij deed het natuurlijk voor zijn vrienden en de rest van de armen. Robin hield het geld dat hij stal nooit zelf en gaf het altijd weg. Ondanks dat hij zichzelf vaak in de problemen bracht, wist hij zich er wel altijd meteen weer uit te werken en bleef hij doen wat ‘goed’ was. Dat liep op zich ook wel goed af, totdat koning Richard I van Engeland op kruistocht ging en zijn land in handen van prins John liet. De prins was egoïstisch en hebzuchtig en had natuurlijk een ontzettende hekel aan Robin Hood.  
Prins John zat in hetzelfde kasteel gevestigd als Robins geliefde Lady Marian, waar hij al gevoelens voor had sinds ze kleine kinderen waren. Voordat de prins echter veilig en wel in het kasteel zat, bestal Robin hem en gaf wat van het gestolen geld aan een aantal burgers die belastingen hadden moeten betalen.  Prins John besloot hierop een wedstrijd te organiseren. Een boogwedstrijd. Hiermee kon hij Robin Hood vast wel uit z’n tent lokken en gevangen nemen. De hoofdprijs? Een kus van Lady Marian. Robin liet deze kans natuurlijk niet schieten en besloot erheen te gaan – vermomd en wel. Helaas werd hij uiteindelijk ontmaskerd en dat koste hem bijna de kop, was het niet voor zijn vriend Little John. Samen met Little John en Lady Marian wist Robin te ontsnappen naar zijn eigen schuilplaats, waar ze die nacht een groot feest vieren en prins John bespotten.
Dit had verregaande gevolgen. Prins John besloot maatregelen te nemen en verhoogde de belastingen. Iedereen die het niet kon betalen, werd in de gevangenis gegooid. Zo ook Broeder Tuck, die opgehangen dreigde te worden, tenzij Robin hem natuurlijk kwam redden op de dag van zijn ophanging. Little John en Robin zijn echter slimmer dan de prins en wilden een poging wagen op de avond voordat Tucker werd gedood.
Het kasteel kwamen ze echter niet meer in. Op weg naar binnen verscheen er een felle lichtflits die beiden verblinde en vervolgens Robin naar een andere wereld sleurde.

Moeite met aanpassen had Robin niet. Hij veranderde zijn voornaam en besloot om een nieuw leven in Realiteit op te bouwen. Lady Marian kwam hij pas later in zijn leven weer tegen in Café Caramel, nadat hij een groot deel ervan al had opgebouwd. Dit kwam als een verrassing voor zowel Robin als Lady Marian. Een aangename, natuurlijk. Robin vroeg Lady Marian niet veel later of zij met hem wilde trouwen.


Analysis


Het eerste wat je in zijn dorp zal horen als je naar hem vraagt, dan is het dat hij een echte held is. Robin stelt anderen voor zichzelf en is erg vrijgevig. Om over zijn vriendelijkheid nog maar te zwijgen. Daarnaast is hij ook erg moedig, waardoor hij geen uitdaging uit de weg gaat. Dit, gepaard met zijn plagerig karakter, maakt hem erg slim. Hij is dan ook vaak uit de problemen gekomen door zijn snelle ideeën – zelfs al kwam hij er door zichzelf in terecht. Als laatste benoemenswaardige eigenschap is Robin vrij romantisch aangelegd en hij is ook niet bang om dat te laten merken.


Connections


Ik heb gekozen voor de naam omdat ikzelf in real life ook vaker Robin Hood word genoemd en Rolo is een bijnaam van mij, dus de keuze was nogal makkelijk gemaakt. Later kwam ik erachter dat Rolo daadwerkelijk een Engelse jongensnaam is die ‘wolf’ betekent. Nu is de Robin Hood van Disney geen wolf, maar het is close enough. De rede dat ik dezelfde achternaam heb behouden, is omdat ik lui ben is omdat ik zijn voornaam al heb aangepast en het niet nodig vond zijn achternaam te veranderen.

Hayden Christensen, zijn faceclaim, heb ik eigenlijk gevonden door te zoeken naar dream casts van Robin Hood en ik vond hem wel een knappe kerel vond hem zelf ook wel geschikt voor Rolo. Pluspunten voor zijn Canadese afkomst. Ik heb de leeftijd van Hayden echter niet aangehouden, omdat het net iets te oud was.


Details


Naast Rolo’s boogschietvaardigheden, kan hij ook goed overweg met zwaarden en is hij aardig goed met het bewerken van hout. Dit komt door zijn verleden in het bos. Hier maakt hij waar dan ook en wanneer dan ook gebruik van, want zelfs in de hedendaagse wereld van Realiteit komt het nog wel eens heel goed van pas.

Rolo is een ware gentleman. Hij is van Engelse afkomst en erg romantisch aangelegd. Zijn enorme crush op Marilyn is dan ook geen geheim en is er al sinds zijn kindertijd. Hij houdt nog steeds ontzettend veel van haar en kan zelfs niet wachten om eindelijk met haar te trouwen. De switch tussen zijn eigen wereld en Realiteit maakte dit voor hem mogelijk – en bracht meer positieve dingen met zich mee dan negatief. Dit zorgde er dan ook voor dat hij zich gemakkelijk aan kon passen. Tegenwoordig kan hij zich zijn vorig leventje niet meer voorstellen – al is hij die natuurlijk niet vergeten.
Elsa;;
Dit is een topictitel – 3 posts
Beware the Frozen Heart – 5 posts


This app was written by Rolo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anna Kjellberg
Admin
Anna Kjellberg


Aantal berichten : 193
Leeftijd : 27

Character sheet
Character: Princess Anna
Status: cold cold cold cold cold cold cold
Quote: You don't have to protect me!

Hood, Rolo Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hood, Rolo   Hood, Rolo Emptyza sep 20, 2014 1:33 pm

Accepted!

Prachtige application! We kijken er naar uit om met je te RPGen. Veel plezier met je nieuwe character!

faceclaimcharacter lijstwho's who
Terug naar boven Ga naar beneden
https://promise.actieforum.com
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Promise me Magic :: out of character :: to come alive :: accepted-