Cbox
Promise me Magic
Personified animation roleplay
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
plot rules linkpartners faceclaim players characters

Deel
 vanilla twilight
Marilyn Monday

Marilyn Monday


Aantal berichten : 17

Character sheet
Character: Maid Marian
Status: enjoying the weather!
Quote: Oh, Klucky, surely he must know how much I still love him.

vanilla twilight  Empty
BerichtOnderwerp: vanilla twilight    vanilla twilight  Emptyma sep 22, 2014 7:51 pm

vanilla twilight // &alec
Wat had Marilyn toch een liefde voor de stad. De drukke straten met mensen die zich met van alles bezig hielden. Toegegeven was het niet altijd even fijn, zoals bijvoorbeeld op de drukste dagen, wanneer de straten zo vol waren dat je nauwelijks je favoriete winkel kon binnen wandelen. Dan hield Marilyn nog steeds haar positieve houding, natuurlijk, maar een beetje frustratie borrelde zo nu en dan wel eens in haar op. Ze zou het echter niet zo snel laten merken – hooguit als een ander mens haar aansprak en haar gevoelens deelde. Dan vond ze het heerlijk om een praatje te maken met een onbekende en misschien wel een nieuwe vriend te maken. Of ze echt bekend stond om haar vriendelijkheid in Realiteit, zoals ze dat in Nottingham wel gedaan had, wist ze niet. Het zou haar helemaal niet uitmaken of dat zo was of niet. Mensen mochten iemand nou eenmaal of niet, daar ging ze niet op in. Als de mensen hier besloten haar niet te mogen, kon ze daar weinig aan doen. Dan had ze in elk geval de herinnering aan de lieve dieren in Nottingham nog.

De straten waren nu echter niet heel druk. Het was werktijd, en de meeste mensen waren van de straten af. Marilyn had een dag vrij van haar werk omdat het vrij rustig was in het ziekenhuis en ze genoeg zusters hadden rondlopen vandaag. Dat vond Marilyn helemaal niet erg, hoe veel ze ook van haar werk mocht houden. Nu had ze de tijd om het centrum in te gaan en misschien al voorbereidingen te treffen voor haar bruiloft die er aan kwam. Als er iets was waar ze zo vrolijk van werd dat ze spontaan wilde gaan zingen en dansen, dan was het de gedachte aan haar bruiloft met Rolo. Gelukkig dacht ze er veel aan, want dat betekende dat ze vaak vrolijk was. Niet dat ze überhaupt een reden had om zich niet goed te voelen. Ze had een goede baan, de beste verloofde die ze zich kon wensen, en woonde in een heerlijk plaatsje met geweldige mensen. Wat kon ze nog meer wensen?

Haar tocht langs de winkels van Realiteit hadden haar al best wat aankopen opgebracht. Nog niks voor haar bruiloft helaas, maar dat kwam nog wel. Ze mocht zichzelf ook wel eens een dagje verwennen zonder dat het aan een bijzonderheid verbonden was. Ze had twee grote plastic zakken bij zich en één kleintje die in één van de grotere zakken zat toen haar blik op een winkel viel die haar nog niet eerder opgevallen was. Over het algemeen kende ze de meeste kledingzaken in de binnenstad, maar deze was haar nooit opgevallen. Vreemd. Ze staakte haar pas en keek aandachtig door de ruiten naar binnen. Het was altijd het kijken waard. Misschien vond ze hier wel iets speciaals voor haar bruiloft.

Het was alsof ze een andere wereld binnen stapte. Marilyn wist meteen al niet meer waar ze moest kijken. De kleuren waren prachtig, om nog maar niet over de modellen te beginnen. Geen van de kleding had ze ooit eerder gezien. Het was, om het met één woord te beschrijven, wonderlijk.

Marilyn’s blik zocht naar een winkelmedewerker. Onderweg werd ze vanzelfsprekend afgeleid door de vele prachtige werken die in de winkel waren uitgestald. Om te zeggen dat ze onder de indruk was, was zacht uitgedrukt. Ze was betoverd. Een mens kon ze echter niet tussen de jurken vinden. Ze schraapte stevig haar keel en besloot op een andere manier contact te zoeken: spraak.
“Hallo? Is daar iemand?”
Terug naar boven Ga naar beneden
Alec Haitéir

Alec Haitéir


Aantal berichten : 21
Leeftijd : 28

Character sheet
Character: The Mad Hatter
Status: Mad?
Quote: Do I need a reason to help a pretty girl in a very wet dress?

vanilla twilight  Empty
BerichtOnderwerp: Re: vanilla twilight    vanilla twilight  Emptyma sep 22, 2014 9:38 pm




MAD
1. Mad [m'æd] affected with maddnes or insanity.


Tussen al het stof dat op de grond lag zat nog een een jongeman die druk met naald en draad in de weer was. Nog steeds werkte hij aan de jurk die Alice had gedragen toen zij elkaar voor het eerst ontmoet hadden. Hij vroeg zich af waar ze gebleven was en of ze elkaar ooit nog zouden weerzien, maar in die tussen tijd hield hij zich bezig met de jurken en hoeden. Zijn boutique zag er voor in heel netjes uit. Alle pas poppen hadden de prachtigste jurken aan en de andere jurken hingen netjes aan rekken. Broeken waar netjes opgevouwen net zoals de rest van de kleding. Aan een wand had hij allemaal hoeden staan op planken. Grote en kleine en sommige waren donker van kleur en andere juist super fel. Het grappige aan de winkel is dat het helemaal niet de persoonlijkheid van Alec weer gaf. De bittere jongeman droeg haast alleen maar donkere kleuren en was helemaal niet zo vrolijk en toegankelijk als zijn winkel.

In de drukte had hij het belletje van de deur niet horen gaan en wist Alec ook niet dat er een jonge dame zijn winkel was binnen gelopen. Pas toen zij haar stem gebruikte om de aandacht te trekken schoot Alec over eind en kwam hij van de achterste kamer vandaan. De achterste kamer zag er heel anders uit in vergelijking van zijn winkel. De achterste kamer lagen verschillende stoffen over door de kamer. In het midden stond een werkbank en een grote stoel. Naast de werkbank stond altijd een paspop waarop Alec zijn kleding maakte als hij geen model gebruikte.

'Welkom in Hatter's Boutique.' Sprak Alec en maakte een lichte buiging naar de jonge dame. Alec had zijn ogen niet in zijn achterzak zitten en kon zeker wel zien dat deze dame er zeker wel mocht wezen. Alec hield zich niet aan regeltjes en dingetjes en moeilijkheidjes. Hij zag zichzelf als een vrij man en geen enkele vrouw wist hem in een houd greep te houden. 'Waar kan ik je mee helpen?' Vroeg Alec met een kleine glimlach. 'Een prachtige hoed, jurk of jas? Op maat gemaakt of speciale kleuren waar je naar op zoek bent?' Vroeg Alec. Hij liep naar de tafel in het midden waar op gebakjes en thee service stond. Hij schonk voor zichzelf en voor de jongedame een kopje thee in en bood die aan de vrouw. 'Of wil je eerst beginnen met een kopje thee misschien?' Een charmant glimlachje lag op het gezicht van The Hatter.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marilyn Monday

Marilyn Monday


Aantal berichten : 17

Character sheet
Character: Maid Marian
Status: enjoying the weather!
Quote: Oh, Klucky, surely he must know how much I still love him.

vanilla twilight  Empty
BerichtOnderwerp: Re: vanilla twilight    vanilla twilight  Emptywo sep 24, 2014 2:50 pm

vanilla twilight // &alec
Het duurde gelukkig niet lang voor Marilyn's stem werd opgemerkt door een medewerker van de winkel. Een jonge heer verscheen, gehuld in donkere kleding, wat interesse werkte bij Marilyn omdat de winkel verder gevuld was met de mooiste kleuren die ze maar kon bedenken. Ach, niet iedereen droeg wat hij zelf maakte. Het was ergens wel logisch, ook aangezien mannen meestal iets minder kleurig gekleed gingen. Ze zou zich er verder niet druk om maken. Dat zij nou een fleurige stijl had, betekende niet dat iedereen dat had.

De man leek haar ontzettend beleefd. Hij boog zelfs voor haar! Iets wat Marilyn niet aan had zien komen, en haar daarom een beetje in verlegenheid bracht. Ze giechelde zachtjes, hopend dat de man het niet gehoord had. Ze wilde hem immers niet de indruk geven dat ze met hem flirtte, want niets was minder waar. Ze zou niet durven. “Ik wilde eerlijk gezegd alleen even kijken. Uw producten zijn echt prachtig. Waar haalt u de inspiratie vandaan?” Terwijl ze de vraag stelde liet ze haar blik nogmaals de winkel rond gaan. Ze kon hier eigenlijk niet weggaan zonder iets te kopen. Al was het maar om Rolo iets nieuws te kunnen laten zien. Niet dat ze nog geen kleding had gekocht vandaag - de tassen die ze in haar handen droeg was ze zeker niet vergeten. Dit was echter een buitenkansje, vond ze.

“Thee! Dat kan ik natuurlijk niet afwijzen.” Haar blik keerde weer terug naar de winkeleigenaar. Een glimlach speelde met haar lippen. Ze hield van thee. Heel erg. Waarschijnlijk kwam dat door haar Engelse aard. Mensen uit Engeland schenen een liefde te hebben voor de warme drank, en Marilyn was daar geen uitzondering op. Ze twijfelde daarom geen moment toen ze een kopje aangeboden kreeg en pakte het direct aan. “Dank u wel. U bent erg vriendelijk.” Niet vaak kreeg ze thee aangeboden in winkels. Sterker nog, voor zover ze zich kon herinneren was dit de eerste keer geweest. Ze nam voorzichtig een slok van haar thee en richtte toen haar aandacht weer op de man. “Eigenlijk… Nou ja, ik weet niet of u me er mee kan helpen. Ik ga binnenkort trouwen, ziet u, en ik ben eigenlijk nog op zoek naar een jurk. Ik weet niet of het maken van een trouwjurk mogelijk is voor u? Ik snap het natuurlijk als u dat niet wil. Dan zoek ik gewoon verder.” Nog een slok van de thee verdween in haar keel, terwijl ze diep van binnen hoopte dat de man haar kon helpen. Gezien de casual jurken die in de winkel hingen al zo betoverend waren, zou een trouwjurk vast de mooiste jurk worden die ze zich maar kon wensen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Alec Haitéir

Alec Haitéir


Aantal berichten : 21
Leeftijd : 28

Character sheet
Character: The Mad Hatter
Status: Mad?
Quote: Do I need a reason to help a pretty girl in a very wet dress?

vanilla twilight  Empty
BerichtOnderwerp: Re: vanilla twilight    vanilla twilight  Emptyvr sep 26, 2014 11:35 pm




MAD
1. Mad [m'æd] affected with maddnes or insanity.


Een glimlach verscheen op zijn gezicht zodra Alec de winkel binnen liep en zijn klant tegemoet liep. Natuurlijk vroeg hij meteen of hij haar ergens mee kon helpen. “Ik wilde eerlijk gezegd alleen even kijken. Uw producten zijn echt prachtig. Waar haalt u de inspiratie vandaan?” Alec haalde van zo veel dingen zijn inspiratie, maar zijn grootste inspiratie bron was toch echt Wonderland.
'Sprookjes, Fantasieën, Wonderland.' Zei Alec met een charmante glimlach. Weinige geloofde hem als hij zei dat hij van Wonderland kwam of zelfs maar The Mad Hatter himself was. Gelukkig wilde Alec er ook niet mee te koop lopen dat hij wist wie hij was en waar hij vandaan kwam. Hij wilde alleen zo snel mogelijk een weg terug zien te vinden zijn zaken daar op te lossen. Al vroeg hij zich af of hij het levend zou afbrengen daar. De eerste keer was het hem al niet gelukt, de tweede keer zou zijn geluk misschien nog minder zijn.

“Thee! Dat kan ik natuurlijk niet afwijzen.” Niemand in zijn winkel kon thee afwijzen. Als het aan Alec lag dronk hij alleen maar thee. Al kon hij dat natuurlijk niet doen. Hij gaf een kopje aan de jonge vrouw en begon voor zichzelf ook een kopje in te schenken. Hij knikte vriendelijk na het compliment dat hij kreeg van de vrouw. “Eigenlijk… Nou ja, ik weet niet of u me er mee kan helpen. Ik ga binnenkort trouwen, ziet u, en ik ben eigenlijk nog op zoek naar een jurk. Ik weet niet of het maken van een trouwjurk mogelijk is voor u? Ik snap het natuurlijk als u dat niet wil. Dan zoek ik gewoon verder.” Alec keek op, een trouwerij? 'Hmm wie is de gelukkige?' Vroeg hij. Trouwerijen daar had hij er niet veel van meegemaakt. Niet in de echte wereld eigenlijk. Maar wel in Wonderland. 'Ik heb misschien wel iets wat in de smaak kan vallen. Zo niet dan maak ik iets wat in de smaak valt.' Zei Alec met enthousiaste toon. hij zetten zijn kopje neer op tafel en liep naar een kast in de winkel.

'Eigenlijk was het ooit bedoelt voor iemand van hoge stand, maar jammer genoeg heeft ze het nooit kunnen dragen.' Zei Alec terwijl hij de kast open deed en er een prachtige jurk uithaalde. Het lijfje was strak en bezet met kleine fijne steentjes die glinsterde. De jurk zou prachtig over haar heupen vallen en als een wijde rok naar de grond reiken. Het was geen stijve hoepel rok, maar juist zwierig en zweverig. Aan de onderkant was de jurk met dezelfde fijne steentjes bezet. 'Waarschijnlijk moet ie hier en daar wat aangepast worden zodat hij helemaal op jouw maat gemaakt is.' Zei Alec en leidde de vrouw naar de spiegel waar hij de jurk voor haar hield. Alec stond achter haar en hield de jurk voor haar lichaam. 'Wat vind je er van? Is het niet prachtig?' Vroeg Alec
Terug naar boven Ga naar beneden
Marilyn Monday

Marilyn Monday


Aantal berichten : 17

Character sheet
Character: Maid Marian
Status: enjoying the weather!
Quote: Oh, Klucky, surely he must know how much I still love him.

vanilla twilight  Empty
BerichtOnderwerp: Re: vanilla twilight    vanilla twilight  Emptyzo okt 05, 2014 11:41 pm

vanilla twilight // &alec
Marilyn merkte dat de man zich erg vriendelijk opstelde naar zijn klanten. Hij leek haar een man die graag met zijn klanten communiceerde en ze echt leerde kennen, in plaats van alleen zijn goederen aan ze te verkopen. Dit paste heel goed samen met de ontwerpen van zijn kleding, die ook iets persoonlijks aan zich hadden. Oké, wie een jurk van een rek pakte zou niet echt een persoonlijk kledingstuk hebben, maar ze zag de man er wel voor aan om de kleding aan te passen naar zijn klant. De vraag hoeveel dat extra zou kosten ging door haar hoofd, maar ze had geen tijd om zich er echt zorgen over te maken. Immers werd haar een vraag gesteld, en het antwoord was iemand waar ze maar al te graag over sprak.
“Rolo Hood.” De naam rolde heerlijk over haar tong. In het begin had het haar moeite gekost om zijn menselijke naam aan te houden, maar het was haar gelukt. Haar eigen naam had ze zich ook nog wel eens in versproken. Het verschil tussen Marian en Marilyn was niet groot, maar als je je hele leven al Marian werd genoemd, dan was het een hele omschakeling naar Marilyn. Ze had in het begin ook vaak gehad dat ze niet door had dat iemand haar naam riep, simpelweg omdat ze de naam niet gewend was. Gelukkig was ze daar nu wel aan gewend.

Marilyn wist niet zeker of ze meer over Rolo moest vertellen. Ze sprak maar al te graag over hem, maar ze vond zijn privacy ook belangrijk. Ze besloot dat het beter was om pas meer te zeggen als de man er naar vroeg. Het was immers net zo goed mogelijk dat hij verder helemaal niks over Rolo wilde weten.

De brunette voelde zich als een kind in een snoepwinkel wie net verteld was dat ze iets mocht uitzoeken toen de man zei dat hij misschien wel een jurk voor haar had. Ze had niet echt veel tijd kunnen besteden aan verwachten of hopen dat hij iets had, waardoor het haar alleen maar meer vreugde deed dat hij daadwerkelijk een trouwjurk in één van zijn kasten scheen te hebben. En wat een prachtige jurk haalde hij tevoorschijn! Marilyn’s ogen begonnen spontaan te fonkelen. Gelukkig wist ze nog net haar theekopje op het tafeltje te zetten voor ze haar aandacht echt volledig op het kledingstuk stortte. “Oh, hij is beeldig!” riep ze enthousiast. Ze liet zich zonder problemen naar de spiegel begeleidden, waar de man de jurk voor haar hield. Een brede grijns stond op haar gezicht. Ja, in deze jurk zag ze zichzelf best het altaar op lopen. Om het beeld nog completer te maken, pakte ze haar haren op en hield ze die als een prop in haar handen.
“Ik… Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Het is perfect. Zou ik hem aan kunnen passen?” Ze draaide zich om naar de man, terwijl ze haar haar weer losliet. Haar handen jeukten om de jurk uit zijn handen te pakken om de stof te kunnen voelen, maar ze hield zich in. Immers was ze een volwassen, beschaafde vrouw, die haar neigingen in bedwang kon houden als het moest. Al moest ze toegeven dat het op het moment een flinke uitdaging voor haar was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




vanilla twilight  Empty
BerichtOnderwerp: Re: vanilla twilight    vanilla twilight  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Promise me Magic :: reality :: binnenstad :: hatters boutique-