Cbox
Promise me Magic
Personified animation roleplay
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
plot rules linkpartners faceclaim players characters

Deel
 Uma, Stodd
Stodd Uma

Stodd Uma


Aantal berichten : 41
Leeftijd : 24
Woonplaats : België

Character sheet
Character: Spirit [Spirit: stallion of the cimarron]
Status:
Quote: niemand kan me remmen, niemand zal me temmen, nee nooit!!!

Uma, Stodd Empty
BerichtOnderwerp: Uma, Stodd   Uma, Stodd Emptywo apr 30, 2014 7:26 pm




Stodd Uma


"never gonna give it up no, you can’t take me I’m free"
Spirit – Spirit : stallion of the cimarron – Johnny Depp
27 – 9 juni

Timeline


Spirit was een wilde mustanghengst en was de leider van een kudde paarden in de vrije natuur tijdens de vroege jaren van de Verenigde Staten. Wanneer hij voor het eerst mensen ontmoete, was  hij te nieuwsgierig waardoor hij gevangen werd genomen. Deze mannen verkochten hem aan het Amerikaanse leger, dat op dat moment een oorlog voerde tegen de Indianen.

De kolonel kreeg geen controle over het sterke, vrijgevochten beest en hij besloot het verzet van het paard te breken door hem drie dagen lang vast te binden aan een paal zonder water en eten. Hierna was Spirit te uitgeput om de Kolonel van zijn rug af te schudden. Even leek het erop dat Spirit verslagen was, maar dan wierp hij de kolonel een eind door de lucht. Little Creek, een Lakota-indiaan, die ook gevangen zat, maakte van dit moment gebruik om zich los te maken en Spirit en de andere paarden te helpen ontsnappen.

Little Creek kon de hengst ook niet temmen, maar Spirit werd verliefd op zijn merrie Rain. Als het leger onder leiding van de kolonel het indianendorp aanviel, schoot deze Rain neer, waardoor ze naar beneden viel, de rivier in. Spirit ging achter haar aan om haar te redden. Hij sprong de rivier in en zwom haar achterna. Hij haalde haar in, maar de stroom was al te sterk. Hij probeerde haar boven te houden. Toen zag hij een waterval. Ze vielen naar beneden. Aan de kant van het water vond hij Rain, hij bleef de rest van de nacht bij haar liggen.

De volgende ochtend werden ze gevonden door het leger en Spirit werd opnieuw door het leger gevangen gehouden. Hij werd via een trein ergens naartoe gebracht. Hij was gebroken, hij kon het niet aan opnieuw gevangen te zijn. Hij kon niet meer doorgaan, het had geen zin meer. Het sneeuwde. Hij keek naar buiten, en wat hij zag was een wonder. De sneeuw nam een vorm aan, en al snel zag hij zijn kudde. Hij kreeg weer hoop hij moest het voor hen proberen. De sneeuw viel uiteen. Hij had het begrepen, hij had nooit willen opgeven en zou het ook nooit doen.

Hij werd gedwongen om als werkpaard te werken. Hij moest samen met andere paarden moest hij een trein naar een nieuw spoor trekken. Hij wist te ontsnappen, al hij had nog wel een ketting om. Als hij met de ketting vast kwam te zitten terwijl er om hem heen een bosbrand woedde, kwam Little Creek hem redden.

De volgende dag werden ze gevonden door de kolonel en zijn mannen. Little Creek beviel Spirit om te vluchtten, maar Spirit rende terug en neemt Little Creek op zijn rug en ze ontvluchtten, maar het leger dreef ze in de val. Een ogenschijnlijk onmogelijke sprong over een ravijn was Spirits enige redding. Uit respect voor deze spectaculaire sprong besloot de kolonel om het schieten te staken en zich terug te trekken.

Spirit rende met Little Creek op zijn rug terug naar het indianendorp, waar ze Rian levend en wel terugvonden en ze hadden een gelukkig weerzien. Dit was het moment waarop Little Creek de hengst zijn naam gaf: Spirit, Who could not be broken. Little Creek gaf Spirit en Rian hun vrijheid en ze vertrokken naar de kudde van Spirit.


Spirit en zijn kudde gingen soms naar nieuwe plekken om te grazen. En het was op z’n dag dat het gebeurde, Spirit liep zoals altijd een eindje voor de anderen uit. Tot hij  iets raars voor hem zag. Een soort van onderbreking in het landschap. Spirit liet de kudde halt houden en ging kijken wat het was. Hij was altijd al nieuwsgierig geweest en kon het zelf na zijn aanvaring met de mensen niet laten om het aan te raken.

Hij hoorde de andere paarden in paniek steigeren, het was even stil. En dan lag hij opeens op de grond, hij zag overal om zich heen mensen. Hij probeerde op te staan maar dat ging niet zoals hij gewend was. Hij keek naar zijn benen, hij had er maar twee. Was dat soms raar. Dacht hij. Hij drukte zich tegen een muur en probeerde op te staan, niet lettend op het feit dat veel mensen bleven staan om naar hem te kijken. Tegen de muur steunend probeerde hij van die plaats vandaan te raken. Toen de muur eindigde en hij zich niet meer vast kon houden viel hij en kroop verder tot aan een park. De volgende dag werd hij hier door een agent gevonden. Hij liep zwaar op de agent steunend mee naar het politiekantoor waar ze hem om zijn naam vroegen.

Zijn naam? Hij wist niets meer. Hij naar een familie gebracht waar hij tijdelijk moest wonen tot ze meer over hem wisten. Het gezin bestond uit 1 kind en zijn vader en moeder. Hij werd vriendelijk behandelt. De man was de eigenaar van een garage. De man leerde Stodd wat hij wist over auto’s en andere voertuigen en Stodd hielp hem in de garage met het repareren van de auto’s. De politie kwam vaak langs om te vragen of hij zich nog iets herinnert.

Na twee weken was Stodd het beu om steeds de politie op zijn dak te hebben. Hij wou alleen zijn. Daarom liep hij weg.


Analysis


Stodd houd van plezier maar is wel verantwoordelijk. Als paard racete hij altijd tegen zijn vriend de arend. Wanneer gevaar zich in de vorm van een poema openbaart, zet hij onbaatzuchtig zijn eigen leven op het spel om de twee nietsvermoedende veulens te redden. Later, redt hij zijn familie nadat hij gevangen is door te verhinderen dat de soldaten zijn kudde zien.

Toen hij door de scheur ging heeft hij zijn karakter ongeveer behouden. Hij is nog steeds verantwoordelijk, onbaatzuchtig, dapper en nieuwsgierig. Hij is ook charmant en is op zijn vrijheid gesteld. Hij houd er niet van om lang bij dezelfde mensen te zijn. Hij beschouwd niet rap iemand als een vriend. Hij doet vaak stoer en reageert op elke persoon anders. Hij vertrouwd veel mensen niet direct en zal niet rap vrienden maken. Hij is handig. En hij kan zich uit de meeste situaties praten.

Toen hij zijn kudde opnieuw kwijtraakte was hij gebroken. De dromen die hij heeft worden langzaam zwakker en hij begint zich terug alleen te voelen.

Likes: Rennen – vrijheid – de natuur – arenden

Dislikes: poema’s – autosnelwegen - geweren - gestoord worden


Connections


Herinneringen: Hij herinnerd zich niets meer. Soms heeft hij nog dromen over paarden en indianen. Waarvan hij het gevoel heeft ze gekend te hebben, dat hij van ze gehouden heeft. Toen hij door de scheur kwam en ze hem om zijn naam vroegen. Heeft hij zomaar het eerste dat in hem opkwam gezegd.

Naam: Stodd is een engelse naam met als betekenis paard. En Uma is het Japanse woord voor paard. Ik heb zijn achternaam in het Japans gedaan omdat ik veel met die taal bezig ben en ik heb de liedjes uit de film van spirit onlangs in het Japans gevonden.

Faceclaim: Ik heb Johnny Depp genomen deels omdat hij mijn lievelingsacteur is en omdat ik hem bij spirit vind passen. Stodd heeft een wild karakter en dat vind je ook vaak terug in karakters die Johnny Depp speelt.

Leeftijd: Een paard word gemiddeld 30 jaar. Ik heb Stodd 27 jaar gemaakt omdat ik hem zie als een jonge man. Op mijn avatar staat Johnny Depp ook toen hij ongeveer 27 was.

Werk: Hij leeft van dag op dag. Veel geld heeft hij niet en om het geld dat hij heeft te verdienen doet hij af en toe klusjes en reparaties voor andere mensen. Hij neemt nooit een vaste job omdat hij zich vrij wil voelen. Hij werkt wel af en toe ergens tijdelijk. Maar omdat hij niet veel geld heeft durft hij af en toe wel eens iets te stelen.

Woonplaats: Hij leeft hij in een leegstaand huis. Maar brengt zijn meeste tijd door op straat of in een park. Hij is ook vaak in een bos of op een weide.

Details


Stodd kan niet lezen. In de geanimeerde wereld was hij een paard en heeft hij het nooit nodig gehad. In de echte wereld heeft hij twee weken les gehad, maar veel heeft hij toen niet geleerd. Sommige dingen kan hij ontcijferen maar meestal kan hij er maar niet uitkomen hoe lang hij er ook naar kijkt. Hij heeft wel onthouden hoe hij cijfers tot vijftig moet lezen en kan ook kleine getallen optellen en aftrekken.

Hij heeft in de tijd dat hij over de straten wandelde een kapotte radio en wat prentenboeken en strips gevonden. Hij heeft de radio kunnen maken en luistert nu af en toe naar de radio, en probeert de boeken die hij gevonden heeft te ontcijferen.


This app was written by Tess.


Laatst aangepast door Stodd Uma op za okt 11, 2014 12:31 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://cosmic-fall.actieforum.com/forum
Anna Kjellberg
Admin
Anna Kjellberg


Aantal berichten : 193
Leeftijd : 27

Character sheet
Character: Princess Anna
Status: cold cold cold cold cold cold cold
Quote: You don't have to protect me!

Uma, Stodd Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uma, Stodd   Uma, Stodd Emptyvr mei 02, 2014 4:50 pm

Accepted!

Prima karakterkaart~ Veel plezier met het spelen van Spirit/Stodd!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://promise.actieforum.com
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Promise me Magic :: out of character :: to come alive :: accepted-