Cbox
Promise me Magic
Personified animation roleplay
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
plot rules linkpartners faceclaim players characters

Deel
 Nikolayev, Anya
Anya Nikolayev

Anya Nikolayev


Aantal berichten : 14

Character sheet
Character: Grootvorstin Anastasia Nikolaevna Romanov
Status: Dreaming my memories
Quote: Once upon a December

Nikolayev, Anya Empty
BerichtOnderwerp: Nikolayev, Anya   Nikolayev, Anya Emptywo mei 07, 2014 9:13 pm




Anya Nikolayev


"Things my hearth used to know.
Things it yearns to remember.
And a song someone sings...
Once upon a December."

Anastasia Nikolaevna Romanov - Anastasia - Susan Coffey
19 jaar - 5 juni 1908


Timeline


On the wind, 'cross the sea. Hear this song and remember. Soon you'll be home with me. Once upon a December...
Ik herinner me niet veel uit mijn jeugd. De meeste herinneringen die ik terug heb gekregen stammen uit de tijd dat ik acht jaar oud was. Alles van daarvoor zijn meer vage dromen dan echt herinneringen. Mijn naam is Anastasia, ik ben de dochter van Tsaar Nicholaas de tweede en Tsarina Alexandra. Ik heb drie oudere zussen: Olga, Tatiana en Maria. En ik heb een jongere broer: Alexej. Verder heb ik een hele lieve grootmoeder: Marie. Oh ja, en een hond Jimmy. Ik ben de prinses van Rusland, of eerder Grootvorstin. Ik zal later nooit Tsarina worden maar dat geeft niet. Ik heb een lieve familie en een fijn leven. Tenminste, dat  had ik allemaal totdat op een nacht in St. Petersburg, tijdens het 300ste jubileum van het Tsarendom, iets verschrikkelijks gebeurde. Ik had die avond een prachtige muziekdoos gekregen van grootmoeder Marie met een ketting die als opwindsleutel diende met de tekst: Samen in Parijs. Grootmoeder Marie woonde in Parijs en ik vond het vreselijk als ze weg was. Maar die avond was een een ongenode gast op het feest. Zijn naam was Raspoetin. Hij was een tijdlang gerespecteerd door mijn vader en naar het hof geroepen omdat hij een wonderdokter was. Alexej was namelijk altijd heel erg ziek. Maar hij bleek een fraudeur te zijn, een kwakzalver. Mijn vader verbande hem daarom uit Rusland. Maar die avond kwam hij terug. En hij zwoer onze hele familie uit te roeien. Het gebeurde daarna allemaal zo snel. De mensen hadden weinig te eten en gaven mijn vader er de schuld van dat het zo slecht ging met Rusland. Er was een revolutie. Ze bestormden het paleis, vernietigenden alles op hun weg. Mijn vader zei ons dat we moesten vluchten. Maar ik wilde niet gaan zonder mijn muziekdoos. Ik rende naar mijn kamer, grootmoeder Marie achter mij aan. Maar de revolutionisten zaten ons op de hielen. We waren ingesloten. Toen kwam er een keukenhulp, hij opende een geheime muur voor ons zodat grootmoeder en ik alsnog konden ontsnappen. Maar in de haast liet ik mijn muziekdoos vallen. Ik kon hem niet meer oprapen. Grootmoeder Marie nam me mee naar buiten en de vluchtte over het dikke ijs dat in de gracht rond het paleis lag. Maar toen kwam Raspoetin achter ons aan. Ik weet nog dat hij me bij mijn enkel greep. Ik viel, het ijs brak onder ons en uit paniek liet hij me los. Grootmoeder Marie hielp me overeind en terwijl ik Raspoetin achter ons hoorde verdrinken vluchtte wij naar het treinstation om de trein naar Parijs te nemen. Maar het was er zo druk. Grootmoeder Marie sprong op de trein, maar ik kwam niet door de menigte heen. Haar hand glipte weg, ik viel op de stenen en toen werd alles zwart.
Anya werd naar een weeshuis gebracht toen ze was gevonden. Ze bleek te leiden aan amnesie en kon zich niks meer van vroeger herinneren. Ze werd opgenomen tussen de vele weeskinderen en werd de naam Anya gegeven. Tien jaar ging voorbij en ondertussen ging in vrijwel heel Rusland het gerucht rond dat de laatste prinses van het Russische Tsarendom de gruwelijke executie van de bolsjewieken had overleefd. Anya was zich helemaal nergens van bewust. Toen ze achttien werd, gooide ze haar uit het weeshuis met als doel om te gaan werken in de vis-fabriek waar het weeshuis een baan voor haar had geregeld. Maar eenmaal aangekomen op de kruising negeerde Anya wat van haar verwacht werd. Ze ging naar St. Petersburg, op zoek naar haar familie. Met alleen een medaillon met de tekst ''samen in Parijs'' erop geschreven als gids. Vanuit St. Petersburg zou ze naar Frankrijk gaan om haar familie te zoeken. Maar dit bleek een moeilijkere opgave dan Anya aanvankelijk had gedacht. Onder de revolutionairen heerste er een strikt beleid en zonder papieren kon je het land niet verlaten. Even dacht Anya erover om op te geven totdat iemand haar vertelde dat als ze valse papieren nodig had ze naar Dimitri moest gaan. Een jonge man die zich bleek op te houden in het oude paleis van de Tsaar en zijn familie. In het paleis zelf kwam Anya Dimitri tegen samen met zijn zakenpartner Vladimir. Al vanaf het eerste moment dat Anya Dimitri ziet heeft ze een hekel aan hem. Ze vind hem een zelfingenomen kwast, maar hij is haar enige kans om naar Parijs te kunnen. Het valt Dimitri meteen op hoeveel Anya lijkt op de grootvorstin Anastasia. En laat het nou net zo zijn dat Anastasia's grootmoeder: keizerin Marie een groot geldbedrag heeft uitgeloofd aan degene die Anastasia veilig bij haar terug brengt. Dimitri is al weken bezig met het zoeken naar het geschikte meisje om haar op te leiden tot een echte Anastasia. Maar geen van hen was goed genoeg geweest. Zonder Anya iets te vertellen over het geld spreken ze af dat zij mee mag naar Parijs als zij erin toestemt om zich voor te doen als grootvorstin Anastasia.

Maar terwijl Anastasia en Dimitri plannen maken om naar Frankrijk te gaan ontwaakt er hoog boven de gewelven in het plafon een oud kwaad. De duistere spreuk die Raspoetin had uitgesproken over de Romanov familie ontwaakt omdat hij de nabijheid van de laatste Romanov voelt. Raspoetin schijnt helemaal niet dood te zijn. Hij zit vast in Limbo omdat hij zijn ziel had gegeven voor de duistere spreuk. Maar zolang die niet voltooid is...
Hij stuurt opnieuw de spreuk af, ditmaal om het werk af te maken en Anastasia te doden. En de spreuk maakt het Anya, Dimitri en Vladimir niet eenvoudig om naar Frankrijk te komen. De trein waar ze in zitten wordt gesaboteerd en het lukt ze maar net om aan de dood te ontsnappen waarna ze op een andere manier verder moeten. Onderweg leren Dimitri en Vladimir alles wat Anya moet weten om voor een goede Anastasia door te kunnen gaan. Gedurende de reis beginnen Anya's gevoelens voor Dimitri steeds meer te veranderen. Na haar een paar keer gered te hebben begint ze hem zelfs leuk te vinden. Ook Dimitri's gevoelens voor Anya veranderen. Ze is niet hoe hij dacht dat ze was en dat verrast hem. Ook hij begint verliefd te raken.

Eenmaal aangekomen in Parijs blijkt het moeilijk te zijn om met keizerin Marie in gesprek te raken. Na de zoveelste valse Anastasia te hebben gezien weigert de vermoeide vrouw om zich nog vaker teleur te laten stellen en wil niemand meer zien die beweerd dat ze Anastasia is. Wat Vladimir wel voor elkaar krijgt is een gesprek met de nicht van Marie: Sofia. Als Sofia Anya interviewd is ze onder de indruk van het meisje en zij niet alleen. Anya verteld dingen die ze niet had kunnen weten als ze niet de echte Anastasia was geweest. Onder andere verteld ze over de keukenjongen die haar en keizerin Marie hielp ontsnappen toen de revolutionisten binnen waren gedrongen. Dimitri beseft zich dat Anya de enige echte Anastasia moet zijn omdat hij de keukenhulp was die haar en haar grootmoeder heeft geholpen uit het paleis te komen. Sofia kan hen niet verder helpen maar verteld ze dat de keizerin gek is op Russisch ballet. Vladimir koopt direct kaartjes voor de eerste voorstelling. Ze zullen de keizerin hoe dan ook spreken. Dimitri en Anya gaan na afloop van de voorstelling naar het balkon die speciaal voor de keizerin gereserveerd is. Dimitri gaat als eerste naar binnen om Anya aan te kondigen maar heeft niet door dat de deur op een kier blijft staan. Binnen herkent Marie Dimitri als de oplichter die audities had gehouden om een Anastasia te vinden. Dimitri probeert haar uit te leggen dat hij de echte Anastasia heeft gevonden maar Marie wil er niks van weten. Ze vraagt hem of hij het voor het geld deed. Buiten kon Anya het hele gesprek horen. Ze voelt zich verraden door Dimitri. Als Dimitri naar buiten gegooid wordt probeert hij het aan Anya uit te leggen, maar ze slaat hem hard in het gezicht en vlucht weg.

Terug in het huis van Sofia waar ze mochten verblijven gaat Anya haar tassen in pakken om terug te keren naar Rusland. Maar terwijl ze bezig is komt Marie binnen. Ze praat een tijdje met Anya en komt er uiteindelijk achter dat zij inderdaad de echte Anastasia is. Alles lijkt goed te komen. Anya heeft haar familie weer gevonden en zal aan alle hoge mensen voorgesteld worden als prinses Anastasia, de verloren grootvorstin en ware troonopvolgster van de Russische troon die avond op een groot bal. Maar Anya kan het niet. Ze houd nog steeds van Dimitri. Als Marie haar verteld dat Dimitri het geld geweigerd heeft maakt Anya een beslissing. Ze moet haar excuses aan hem maken. Maar als ze naar buiten rent wordt ze opgevangen door Raspoetin die zichzelf met zijn laatste krachten terug naar de aarde heeft gekregen om haar zelf te vernietigen. Het is een oneerlijk gevecht en Raspoetin lijkt al snel aan de winnende hand als Dimitri haar te hulp komt schieten. Hij was voor haar terug gekomen. Anya komt in het bezit van de bron van al Raspoetins macht, een glazen fles waar de vloek in zit. Ze gooit hem op de grond en trapt hem kapot. Een witte flits kwam uit het gebroken glas. Toen Anya weer kon zien stond ze niet langer op de brug in Parijs. Dimitri was weg en Raspoetin ook. De nachtelijke omgeving van Frankrijk had plaatsgemaakt voor een groot toneel. Waar was ze beland?    


Analysis


Anya heeft een hele sterke persoonlijkheid. Ze heeft een zekere vurigheid in zich dat je naar boven ziet komen als ze dingen doet die ze leuk vind zoals dansen. Daarbij is ze ontzettend koppig en eigenwijs. Ze zal nooit zomaar iets aannemen van iemand alleen maar omdat ze zeggen dat het zo is. Anya wil weten wáárom het zo is. Ze ziet niet snel slechte dingen in mensen. Dit zorgt ervoor dat ze wel eens een inschattingsfout maakt en mensen vertrouwd die haar vertrouwen daarna beschamen. Als dat gebeurd kun je maar beter een tijdje bij haar uit de buurt blijven want dan wil ze voorlopig ook niks met je te maken hebben. Sinds ze in Realiteit is, is Anya ook erg in zichzelf gekeerd en laat bijna niks over zichzelf los omdat ze vreest dat ze door de mensen voor gek wordt verklaard.



Connections


Naam: Anya's volledige naam is Anastasia. Dat is ook de naam waarmee ze staat ingeschreven in realiteit. Toch stelt ze zich nog steeds voor als Anya. Voornamelijk omdat ze dit tien jaar lang heeft gedaan en omdat ze het veiliger vind als niemand haar in verband kan brengen met de echte Anastasia Romanov op wat voor manier dan ook.
Afkomst: Anya komt uit Rusland. Dat is ook iets wat ze niet zal ontkennen. Als iemand ernaar vraagt verteld ze dat ze in St. Petersburg geboren is, maar meer ook niet.
Leeftijd: Anya was achttien jaar toen ze in Realiteit terecht kwam. Inmiddels is al een jaar woon baar in de stad. Daarom heb ik haar leeftijd naar negentien veranderd.
Uiterlijk: Anya heeft lang kastanje bruin haar dat met het juiste licht soms een rode gloed afgeeft. Ze heeft een gave huid, geen sproeten en bijna geen moedervlekken. Haar lippen zijn smal. Verder heeft ze blauwe ogen. Haar postuur is slank en lang met kleine rondingen. Een echt dansers figuur dus.
Werk: Anya werkt in het theater voornamelijk als choreografe en helpt met de voorstellingen. Buiten dat geeft ze ook les op de school voor artistieke kunsten die naast het theater staat. Van ballet en moderne dans tot tango, salsa en foxtrot. Haar specialiteiten zijn Russisch ballet en de wals.
Fysieke gesteldheid: Anya is gezond al is ze lichtelijk onder haar ideale gewicht. Dit komt omdat ze als kind in het weeshuis nooit genoeg te eten hadden en haar werk als danseres. Maar omdat ze als klein kind een goede basis had gelegd heeft ze er niet veel last van. Ze zal waarschijnlijk dankzij haar werk ook altijd onder het ideale gewicht blijven zitten.
Faceclaim: Ik heb als faceclaim voor Anya voor Susan Coffey gekozen. Zij had de juiste haarkleur, en oogkleur van zichzelf. Daarbij is ze redelijk slank en heeft een gave huid. Ik vond haar in elk geval geschikt als Anastasia



Details


Omdat Anya al aan geheugenverlies leed toen ze door de scheur ging heeft deze juist al haar herinneringen terug gegeven. Ze weet precies wat er gebeurd is al weet ze niet hoe. In eerste instantie wilde Anya haar leven weer oppakken door zich bekend te maken als Anastasia maar de mensen verklaarden haar voor gek omdat in onze wereld er echt een Anastasia heeft bestaan waarvan iedereen weet dat ze gestorven is. Het was zwaar voor Anya om dat te leren. Wat moet je doen als je hele leven een leugen blijkt te zijn? Een romantisering op het bestaan van een ander. Daarbij voelt ze zich nu vreselijk alleen. Ze is niet alleen iedereen waar ze van hield kwijt, ze weet nu ook nog eens dat ze enkel verzinsels zijn en dus nooit officieel bestaan hebben. Hierdoor leeft Anya al een jaar in een isolement. Maar naarmate er steeds meer mensen van Canon naar Realiteit komen krijgt ze steeds meer het gevoel dat ze niet alleen is. Daardoor durft ze wat losser te zijn en wat meer onder de mensen te komen.

Posts met andere characters:
Claude Frederic:
Dreams are for sleeping
Deep down the rabbit hole
In totaal: 7 posts


This app was written by Pallas.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anna Kjellberg
Admin
Anna Kjellberg


Aantal berichten : 193
Leeftijd : 27

Character sheet
Character: Princess Anna
Status: cold cold cold cold cold cold cold
Quote: You don't have to protect me!

Nikolayev, Anya Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nikolayev, Anya   Nikolayev, Anya Emptywo mei 07, 2014 9:45 pm

Accepted!
Zelden zo'n goed passende faceclaim gezien! Zelfs de kleur van haar lippen komt overeen. Al kan dat ook door het plaatje komen, maar shh. Veel plezier in Realiteit!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://promise.actieforum.com
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Promise me Magic :: out of character :: to come alive :: accepted-