Cbox
Promise me Magic
Personified animation roleplay
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
plot rules linkpartners faceclaim players characters

Deel
 Ababwa, Ali
Ali Ababwa

Ali Ababwa


Aantal berichten : 13
Leeftijd : 25

Character sheet
Character: Aladdin
Status: Living in the streets
Quote: Trouble? No way. You're only in trouble if you get caught.

Ababwa, Ali Empty
BerichtOnderwerp: Ababwa, Ali   Ababwa, Ali Emptyzo okt 05, 2014 8:02 pm




Ali Ababwa


"Trouble? No way. You're only in trouble if you get caught."
Aladdin - Aladdin - Adam Jacobs
18 jaar - 9 juni


Timeline


Aladdin heeft altijd als een straatjongen geleefd in Agrabah. Hij was een uitstekende dief en zakkenroller en wist altijd zijn straffen en de bewakers te ontlopen. Zijn beste vriend was Abu, zijn aapje, die hem altijd hielp bij het stelen van voedsel (en zelf ook wat meepikte). Op een dag redde hij een meisje dat een appel uit een verkoopkraam had gepakt om aan een kind te geven en bijna bestraft werd door de verkoper. Hij neemt haar mee naar zijn huis, zodat ze daar veilig zou zijn. Als ze worden ontdekt door de bewakers vluchten ze weg, maar ze worden alsnog door de bewakers ingehaald. Het meisje onthult dat ze prinses Jasmine is, de dochter van de sultan. Ze kan echter niet verhinderen dat Aladdin wordt gearresteerd en hij wordt naar een kerker gebracht.
In de kerker helpt een oude man hem om te ontsnappen, maar hij moet beloven dat hij naar de Grot der Wonderen gaat om een magische olielamp te gaan halen. Aladdin gaat daar naartoe en gaat de grot binnen, waar hij een vliegend tapijt vindt. Hij vindt ook de olielamp en gaat daarmee naar buiten. De grot stort echter in en Aladdin wordt opgesloten. Als hij over de lamp wrijft, verschijnt er een blauwe geest die hem uit de grot haalt.

Eenmaal buiten belanden ze in een oase, waar Aladdin aan Geest uitlegt dat hij verliefd is op een meisje in Agrabah, maar dat hij geen contact met haar mag hebben omdat zij een prinses is en hij een simpele straatjongen. Omdat Geest haar niet verliefd kan laten worden op Aladdin, wenst hij dat de Geest hem in een prins verandert. Dat gebeurt en Geest verandert Abu ook in een olifant als rijdier voor Aladdin. Aladdin gaat de stad in op Abu's rug met een hele parade – gecreëerd door Geest – en onder de schuilnaam Ali Ababwa. Zodra hij het paleis binnengaat en van Abu's rug afglijdt, valt hij door een fel belichte Scheur in de vloer en alles werd zwart voor zijn ogen. Toen hij wakker werd en om zich heen keek, was hij niet meer in... tja, waar eigenlijk? Hij kon zich bijna niets meer herinneren van wat er was gebeurd. Het enige wat hij zich op dat moment kon herinneren was zijn schuilnaam, die hij sindsdien als echte naam gebruikt: Ali Ababwa.


Analysis


Aladdin is vrolijk, slim, betrouwbaar (of toch, in veel gevallen), gul en vindingrijk. Hij kan beschreven worden als een "ruwe diamant", met zijn echte waarde verborgen onder zijn straat-rat exterieur. Door zijn vindingrijkheid is het gemakkelijk voor hem om eten te stelen, maar hij zal altijd delen als hij meer heeft gestolen dan hij nodig heeft. Het is alleen wel zo dat hij liegt over zijn ware identiteit, ook nu hij niet eens goed weet wie hij was voordat hij in Realiteit terechtkwam. Hij verzint alsnog een hele geschiedenis voor zichzelf en zal alleen aan goede vrienden prijsgeven wie hij werkelijk is.
Op het moment herinnert hij zich niet veel van zijn vorige wereld. Hij weet alleen dat Ali Ababwa zijn schuilnaam is, dat hij een blauw iets als vriend heeft en dat hij een meisje kent met de naam Jasmine. Dat zijn echte naam Aladdin is en dat hij uit Agrabah komt weet hij niet meer.


Connections


Ik heb besloten om Aladdin's echte schuilnaam te behouden: Ali Ababwa. Ali is een normale jongensnaam en Ababwa klinkt gewoon... Arabisch. In ieder geval valt het minder op dan simpelweg Aladdin.

Adam Jacobs is de faceclaim voor Aladdin hier, want hij speelt Aladdin in de Broadway musical en ik vind hem erg goed bij het personage passen. Bovendien lijkt hij ook erg veel op hem qua uiterlijk.

Volgens de Disney Wikia is Aladdin 18 jaar oud tijdens de film en ik heb besloten om die leeftijd aan te houden, vooral omdat ik hem halverwege de film door een Scheur heb laten vallen. Ik vind het ook wel een redelijke leeftijd voor hem.


Details



Posts van Amy Kerato:
A forest... sort of – 4 posts
Birds and cages – 1 post


This app was written by Femke.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elsa Kjellberg
Admin
Elsa Kjellberg


Aantal berichten : 71
Leeftijd : 27
Woonplaats : Arendelle

Character sheet
Character: Queen Elsa of Arendelle
Status: Gezond
Quote: Conceal, don't feel, don't let them know.

Ababwa, Ali Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ababwa, Ali   Ababwa, Ali Emptyzo okt 05, 2014 8:37 pm

Accepted!

Prachtige application! We kijken er naar uit om met je te RPGen. Veel plezier met je nieuwe character!

faceclaimcharacter lijstwho's who
Terug naar boven Ga naar beneden
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Promise me Magic :: out of character :: to come alive :: accepted-